مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,340
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ساختاری تفسیری شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی, شناسایی ابعاد مهم آن و تعیین نحوه تعامل بین آنها است. پژوهش حاضر کاربردی و توسعه ای بوده و شامل دو بخش کمی و کیفی با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری است. جامعه آماری پژوهش تمامی خبرگان دانشگاهی کشور درزمینه ارتباطات سازمانی هستند, که 15 نفر از آنها به روش نمونه گیری گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها یک جدول ماتریسی محقق ساخته می باشد که بر اساس مقایسه های زوجی ما بین مولفه های پژوهش به صورت یک ماتریس مربعی طراحی شده است. نتایج پژوهش موجب شناسایی 11 بعد از ابعاد مهم شایستگی عاطفی اجتماعی شد. همچنین نتایج نشان داد دانش عاطفی اجتماعی, خودآگاهی, خودمدیریتی, و خودانگیزشی به دیگر ابعاد قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر شایستگی عاطفی اجتماعی داشتند. بر اساس نتایج این پژوهش می توان گفت ابعاد شایستگی عاطفی اجتماعی در سطوح مختلف بر یکدیگر موثرند و تغییر در کیفیت هر یک از آنها موجب تغییر در کیفیت ارتباطات سازمانی خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دامغانیان، حسین، شیخ زاده، محمد، و یزدانی زیارت، محمد. (1396). مدل ساختاری تفسیری شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی. مدیریت سازمان های دولتی، 5(4 (پیاپی 20) )، 49-65. SID. https://sid.ir/paper/261454/fa

    Vancouver: کپی

    دامغانیان حسین، شیخ زاده محمد، یزدانی زیارت محمد. مدل ساختاری تفسیری شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1396؛5(4 (پیاپی 20) ):49-65. Available from: https://sid.ir/paper/261454/fa

    IEEE: کپی

    حسین دامغانیان، محمد شیخ زاده، و محمد یزدانی زیارت، “مدل ساختاری تفسیری شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 49–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button