Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

713
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفاهیم موثر بر دانش بنیان شدن رسانه ملی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 101

کلیدواژه

رسانه ملی (سازمان صدا و سیما)Q2

چکیده

 در قرن بیست و یکم, ایجاد مزیت استراتژیک در کسب وکار, مستلزم نوع جدیدی از سازمان است که توانایی ایجاد دانش را برای به حداکثر رساندن موفقیت استراتژیک و رقابتی بودن سازمانی دارد. این مطالعه با توجه به استراتژی پیش بینی شده در افق رسانه ملی و ضرورت دانش بنیان شدن, درصدد شناسایی مفاهیم موثر در طراحی سازمان دانش بنیان در رسانه ملی است. به همین منظور در این تحقیق توسعه ای – کاربردی, مفاهیم مذکور استخراج و سپس در محیط رسانه ملی از طریق روش دلفی و با حضور 40 تن از اساتید نخبه دانشگاهی و خبرگان رسانه ملی به اجماع گذاشته شد. (گروه نخبگان دانشگاهی 20 نفر و گروه خبرگان رسانه ملی 20 نفر) 22 مفهوم اصلی سازمانهای دانش بنیان - که از ادبیات موضوع استخراج شده بود- با سه دور نظر سنجی و افزایش 4 مفهوم جدید, نهایتا با 26 مفهوم /متغیربه عنوان ابعاد نهایی سازمان دانش بنیان در رسانه ملی به اجماع اعضای پانل دلفی رسید. یافته ها موید آن است که از نظر اعضای پانل دلفی, اهداف و چشم انداز دانش بنیان, فرهنگ تسهیم دانش, استراتژی بر محور دانش و نظام مدیریت دانش بیشترین تاثیر, و ساختار غیرمتمرکز با رسمیت کم و بدون مرز, کنترل و ارزیابی بر محور دانش و فرهنگ شغلی رسانه ای کمترین تاثیر را در دانش بنیان شدن رسانه ملی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، رضا، آذر، عادل، و پاپیان، ناهید. (1395). مفاهیم موثر بر دانش بنیان شدن رسانه ملی. مدیریت سازمان های دولتی، 4(2 )، 67-101. SID. https://sid.ir/paper/261513/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی رضا، آذر عادل، پاپیان ناهید. مفاهیم موثر بر دانش بنیان شدن رسانه ملی. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1395؛4(2 ):67-101. Available from: https://sid.ir/paper/261513/fa

    IEEE: کپی

    رضا رسولی، عادل آذر، و ناهید پاپیان، “مفاهیم موثر بر دانش بنیان شدن رسانه ملی،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 4، no. 2 ، pp. 67–101، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261513/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا