مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی برای تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز براساس راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, طراحی و برازش مدلی علی از روابط بین راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز است. طرح پژوهش در این مطالعه, توصیفی-همبستگی است. بدین منظور نمونه ای به حجم 234 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای از بین دانشجومعلمان شیراز انتخاب و به وسیله پرسشنامه های راهبرد های فراشناختی خواندن مختاری و ریچارد (2002), تاخیر در رضامندی تحصیلی بیمبنتی و کارابنیک (1998) و تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب فاسیون و فاسیون (1990) ارزیابی شده است. داده ها با استفاده از روش تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان می دهد مدل پیشنهادی, برازنده داده هاست. هم چنین راهبرد فراشناختی حل مسئله و تاخیر در رضامندی تحصیلی بر تفکر انتقادی, راهبرد فراشناختی کلی, حمایتی و حل مسئله بر تاخیر در رضامندی تحصیلی و تاخیر در رضامندی تحصیلی بر تفکر انتقادی تاثیر مستقیم معنادار دارند. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد ارتقای راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی در افزایش تفکر انتقادی نقش دارند. بنابراین براساس نتایج مدل پژوهش حاضر, پیشنهاد می شود مسئولان آموزشی, تدوین و اجرای برنامه ها و کارگاه های آموزشی مهارت حل مسئله و تاخیر در رضامندی تحصیلی برای ارتقای تفکر انتقادی دانشجویان را بیش ازپیش در نظر گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزین، سمیرا، برزگربفرویی، کاظم، و زارع، مریم. (1398). طراحی مدلی برای تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز براساس راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(20 )، 9-30. SID. https://sid.ir/paper/261711/fa

    Vancouver: کپی

    فرزین سمیرا، برزگربفرویی کاظم، زارع مریم. طراحی مدلی برای تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز براساس راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(20 ):9-30. Available from: https://sid.ir/paper/261711/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا فرزین، کاظم برزگربفرویی، و مریم زارع، “طراحی مدلی برای تفکر انتقادی دانشجومعلمان شیراز براساس راهبردهای فراشناختی خواندن و تاخیر در رضامندی تحصیلی،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 20 ، pp. 9–30، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261711/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button