مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل علی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر، اضطراب آمار، خودکارآمدی و پذیرش نرم افزار آماری

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 166

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل علی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر, اضطراب آمار, خودکارآمدی و پذیرش نرم افزار آماری انجام گرفت. این پژوهش با روش توصیفی-همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال تحصیلی 1393-94 بود. با روش نمونه گیری دردسترس و براساس جدول کرجسی و مورگان (1970), 260 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان که حداقل با یک نرم افزار آماری آشنایی داشتند, انتخاب شدند. از طریق پرسشنامه پذیرش نرم افزار آماری هسو, وانگ و چیو (2009), مقیاس نگرش نسبت به کامپیوتر هاریسون و راینر (1992), مقیاس اضطراب آمار کروز, کش و بولتون (1985), و مقیاس خودکارآمدی نرم افزار آماری کامپی و هیگینز (1995) داده های پژوهش گردآوری شده, و برای تحلیل آن ها مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج نشان داد سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده بر تمایل دانشجویان برای کاربرد نرم افزار آماری اثر مثبت دارند؛ در حالی که اضطراب آمار بر سه متغیر یادشده اثر منفی دارد. به علاوه, نگرش نسبت به کامپیوتر بر سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده نرم افزار آماری اثر مثبت دارد, اما خودکارآمدی نرم افزار آماری بر سهولت ادراک شده نرم افزار آماری اثر منفی و بر سودمندی ادراک شده نرم افزار آماری اثر مثبت دارد. در نهایت, نتیجه گیری شد بیشترین استفاده از نرم افزار آماری زمانی است که دانشجویان آن نرم افزار را دانشجویان آسان و سودمند درک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فولادی باغبادرانی، الهه، مطهری نژاد، حسین، و لسانی، مهدی. (1398). طراحی مدل علی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر, اضطراب آمار, خودکارآمدی و پذیرش نرم افزار آماری. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(21 )، 143-166. SID. https://sid.ir/paper/261724/fa

    Vancouver: کپی

    فولادی باغبادرانی الهه، مطهری نژاد حسین، لسانی مهدی. طراحی مدل علی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر, اضطراب آمار, خودکارآمدی و پذیرش نرم افزار آماری. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(21 ):143-166. Available from: https://sid.ir/paper/261724/fa

    IEEE: کپی

    الهه فولادی باغبادرانی، حسین مطهری نژاد، و مهدی لسانی، “طراحی مدل علی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر, اضطراب آمار, خودکارآمدی و پذیرش نرم افزار آماری،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 21 ، pp. 143–166، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button