مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

606
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 30

چکیده

 پ‍ ژوه‍ ش ح‍ اض‍ ر با هدف نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه ­ های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه پژوهشی, شامل متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش, مصوب آذر ماه 1390 می باشد که با توجه به ماهیت موضوع و محدودیت جامعه پژوهشی, از نمونه گیری صرف نظر شده و کل آن مورد بررسی و تحلیل واقع شد. ابزار اندازه گیری, سیاهه تحلیل محتوای محقق ساخته بوده است که پس از مطالعه و بررسی منابع نظری در حوزه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران جهت بررسی سند تحول بنیادین تهیه شد. داده ها با استفاده از شاخص های توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون مورد تحلیل قرار گرفته اند. ع‍ م‍ ده ت‍ ری‍ ن ی‍ اف‍ ت‍ ه ه‍ ای پ‍ ژوه‍ ش بیانگر آن است که: در م‍ ج‍ م‍ وع 226 مرتبه به مؤلفه­ های قدرت نرم توجه شده که میزان تراکم آن در بخش هدف های عملیاتی و راهکارها با 75 فراوانی و 33/2درصد زیاد و در بخش­ های بیانیه مأموریت و چارچوب نهادی و نظام اجرایی تحول بنیادین با 7 فراوانی و 3/1 درصد کم است. در بین ابعاد مورد بررسی, بعد سیاسی با میزان بار اطلاعاتی 0/890 و ضریب اهمیت 0/275 بیش ترین و بعد علمی و فناوری با میزان بار اطلاعاتی 0/678 و ضریب اهمیت 0/210 کمترین توجه را به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری هرندی، رضا، وفائی، رضا، و علی پور، میکائیل. (1398). نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(1 (پیاپی 10) )، 7-30. SID. https://sid.ir/paper/261785/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری هرندی رضا، وفائی رضا، علی پور میکائیل. نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛4(1 (پیاپی 10) ):7-30. Available from: https://sid.ir/paper/261785/fa

    IEEE: کپی

    رضا جعفری هرندی، رضا وفائی، و میکائیل علی پور، “نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 10) ، pp. 7–30، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا