مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقاء هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول در درس کار و فناوری

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 136

چکیده

هوش اخلاقی از مهم ترین سازه های اثرگذار بر تقویت تاب آوری و بالندگی در شرایط دشوار به شمار می رود. شواهد گسترده ای از کاهش چشمگیر کیفیت اخلاق بین فردی در روابط اجتماعی دانش آموزان حکایت می کند. این پژوهش با هدف استفاده از ظرفیت شگرف روش اقدام پژوهی در ارتقای هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول, انجام شد؛ بدین منظور در قالب 3 اقدام مستقل و مرتبط, میزان تاثیر مداخلات طراحی شده و تغییرپذیری هوش اخلاقی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک, کیل و جردن (Lennick, Kiel, & Jordan, 2011), استفاده شد. به منظور تحلیل داده های گردآوری شده در بررسی وضعیت اولیه دانش آموزان و سه اقدام بکارگرفته شده, از آزمون ویلکاکسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که در طی سه اقدام انجام شده, مداخله های پژوهشگران, زمینه تغییر در باورهای اخلاقی دانش آموزان و در نتیجه بهبود روابط اخلاقی شان را در سطح (p<0. 01) فراهم نموده است. همچنین تحلیل یادداشت های هفتگی و مشاهدات انجام شده, نشان داد که در مولفه های مورد بررسی, هوش اخلاقی دانش آموزان ارتقاء یافته است. به طور کلی نتایج نشان داد می توان از روش اقدام پژوهی, برای تغییر و بهبود در محیط های آموزشی و به ویژه ارتقای عملکرد عاملان انسانی, استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوری، آرزو، و صالحی، کیوان. (1398). ارتقاء هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول در درس کار و فناوری. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(4 (پیاپی 13) )، 107-136. SID. https://sid.ir/paper/261797/fa

    Vancouver: کپی

    غفوری آرزو، صالحی کیوان. ارتقاء هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول در درس کار و فناوری. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛4(4 (پیاپی 13) ):107-136. Available from: https://sid.ir/paper/261797/fa

    IEEE: کپی

    آرزو غفوری، و کیوان صالحی، “ارتقاء هوش اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول در درس کار و فناوری،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 13) ، pp. 107–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button