Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,074
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به کارگیری روش تصمیم گیری آنتروپی برای تعیین میزان کاربرد تئوری های تعامل با جهانی شدن در نظام آموزشی دریایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف از مقاله حاضر ارائه روشی نو در وزن دهی و اولویت بندی و تعیین میزان اثر تئوری های تعامل با جهانی شدن از دیدگاه متخصصان علوم تربیتی است.جامعه آماری این مطالعه را دانشجویان دوره فوق لیسانس که شغلشان معلمی است و اساتید گرایش های علوم تربیتی دانشگاه های آزاد واحدهای غرب استان مازندران تشکیل داده است که از میان آن ها 140 نفر به صورت نمونه برداری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری این مطالعه را پرسشنامه محقق ساخته ای تشکیل داده است که بر اساس طیف لیکرت با کمی سازی فازی طراحی شده است. از روش مدل تصمیم گیری آنتروپی و «تحلیل فازی» برای تحلیل داده ها استفاده شده است و وزن هر یک از تئوری های تعامل با جهانی شدن, مشخص شد و بر اساس وزن آن ها اولویت بندی شده اند. یافته ها حاکی از آن هستند که تئوری قفس بیشترین وزن را دارد و به ترتیب تئوری درخت, کریستال, دی ان ای, قارچ, آمیب, از بیشترین وزن به کم ترین وزن را دارند. یافته های حاصل از آنتروپی نشان می دهد بر اساس دیدگاه مشارکت کنندگان سیاست گذاران نظام آموزشی در حال حاضر از تئوری قفس بیشتر استفاده می کنند و برای تعامل با جهانی شدن و کم کردن آثار منفی آن از چارچوبی برای حفاظت و فیلتر کردن دانش جهانی که از شاخص های تئوری قفس هستند, استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، کامیان. (1395). به کارگیری روش تصمیم گیری آنتروپی برای تعیین میزان کاربرد تئوری های تعامل با جهانی شدن در نظام آموزشی دریایی ایران. آموزش علوم دریایی، 3(6)، 40-51. SID. https://sid.ir/paper/262048/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی کامیان. به کارگیری روش تصمیم گیری آنتروپی برای تعیین میزان کاربرد تئوری های تعامل با جهانی شدن در نظام آموزشی دریایی ایران. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1395؛3(6):40-51. Available from: https://sid.ir/paper/262048/fa

    IEEE: کپی

    کامیان خزایی، “به کارگیری روش تصمیم گیری آنتروپی برای تعیین میزان کاربرد تئوری های تعامل با جهانی شدن در نظام آموزشی دریایی ایران،” آموزش علوم دریایی، vol. 3، no. 6، pp. 40–51، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا