Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2167
  • دانلود: 

    1765
چکیده: 

پس از بروز هر سانحه دریایی اولین مکانی که با آن ارتباط و تماس اضطراری برقرار می شود نزدیک ترین مرکز تجسس و نجات دریایی آن منطقه است. این مرکز مسوول اعمالی چون تجسس و نجات، کمک های پزشکی، جلوگیری از آلودگی دریا و کنترل ایمنی دریایی یک منطقه به حساب می آید. بنابراین لازم است تا عواملی که در موفقیت یا عدم موفقیت عملیات جستجو و نجات دریایی موثر هستند، شناسایی و اولویت بندی گردند. این مقاله با رویکرد توصیفی-پیمایشی، عوامل موثر بر عملیات جستجو و نجات دریایی را شناسایی و سپس با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی آن ها را رتبه بندی کرده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که در بین 5 گروه تجهیزات مرتبط با عملیات جستجو و نجات، نیروی انسانی، فعالیت های دریایی، سازمان های مربوطه و قوانین و مقررات، تجهیزات مرتبط با عملیات جستجو و نجات از اولویت بیشتری در موفقیت یا عدم موفقیت عملیات جستجو و نجات دریایی برخوردار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2167

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    11-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    855
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

ناوگروه های رزمی نداجا در راستای انجام ماموریت های دریانوردی دوردست همواره با مشکلات زیادی مواجه هستند. بنابراین در شرایط مذکور ارتقاء بهره وری کارکنان عامل اساسی و تعیین کننده ای در انجام موفقیت آمیز ماموریت های محوله توسط ناوگروه ها در ماموریت های دریانوردی دوردست خواهد بود. هدف اصلی آن تبیین عوامل اثرگذار بر کارائی و اثربخشی کارکنان ناوگروه های رزمی در ماموریت های دریانوردی دوردست می باشد. نوع پژوهش کاربردی و روش انجام آن همبستگی می باشد. این مقاله با رویکرد تحلیلی-توصیفی نگاشته شده و جمع آوری داده ها از 55 نفر که در ماموریت های دریانوردی دوردست حضورداشته اند بهره گیری به عمل آمده است. گردآوری داده ها از پرسشنامه کارائی و اثربخشی انجام و پایایی بدست آمده بر اساس فرمول ضریب آلفای کرونباخ 0.86 محاسبه گردید. جهت بررسی رابطه موجود میان متغیر مستقل و متغیر تابع از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد استمرار یک سیستم کارائی و اثربخشی، مستلزم اقداماتی نظیر کاربرد عوامل انگیزشی، توسعه منابع انسانی با اجرای آموزش های کیفی و اعمال سبک فرماندهی صحیح می باشد. همچنین یافته های ما در سطح خطای یک درصد (a=0.01) نشان داد که عوامل اثرگذار بر کارائی و اثربخشی کارکنان ناوگروه های رزمی در ماموریت های دریانوردی دوردست رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 855

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    27-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1097
  • دانلود: 

    668
چکیده: 

امروزه دانش منشا تحولات بنیادین شناسایی شده است و دانش آفرینی در توسعه جوامع نقش اساسی دارد. در بین سازمانها، موسسات آموزش عالی با کمک اعضای هیات علمی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. این پژوهش باهدف شناسایی عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی انجام شد. رویکرد پژوهش کیفی، با روش پدیدارشناسی بود. شرکت کنندگان با نمونه گیری شدت و گلوله برفی گزینش شدند. ابزار گردآوری داده ها، مصاحبه نیمه ساخت یافته بود و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل تماتیک استفاده شد. یافته ها نشان داد عوامل موثر بر دانش آفرینی اعضای هیات علمی را می توان در دو گروه: عوامل فردی و عوامل بافتی قرار داد. عوامل فردی نظیر ویژگی های ذاتی، دلدادگی به دانش، تسلط بر دانش، تجربه، دغدغه مندی، تخیل، پرسشگری، آشنایی زدایی، کمال گرایی، هویت یابی علمی، تفکر نقاد، بالندگی حرفه ای، تاب آوری علمی، نویسندگی و اخلاق، و عوامل بافتی نظیر نظام آموزشی، انتظار جامعه از اعضای هیات علمی، آزادی علمی، مخازن دانش، فرصت های مالی و زمانی، پاداش دهی و اجتماع علمی هستند. بر اساس تحلیل های انجام شده عوامل فردی بیش از عوامل بافتی تاثیرگذار هستند و بروز بسیاری از عوامل فردی شناسایی شده، در نظام آموزشی محقق می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1097

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 668 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خزایی کامیان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    40-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1074
  • دانلود: 

    530
چکیده: 

هدف از مقاله حاضر ارائه روشی نو در وزن دهی و اولویت بندی و تعیین میزان اثر تئوری های تعامل با جهانی شدن از دیدگاه متخصصان علوم تربیتی است.جامعه آماری این مطالعه را دانشجویان دوره فوق لیسانس که شغلشان معلمی است و اساتید گرایش های علوم تربیتی دانشگاه های آزاد واحدهای غرب استان مازندران تشکیل داده است که از میان آن ها 140 نفر به صورت نمونه برداری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری این مطالعه را پرسشنامه محقق ساخته ای تشکیل داده است که بر اساس طیف لیکرت با کمی سازی فازی طراحی شده است. از روش مدل تصمیم گیری آنتروپی و «تحلیل فازی» برای تحلیل داده ها استفاده شده است و وزن هر یک از تئوری های تعامل با جهانی شدن، مشخص شد و بر اساس وزن آن ها اولویت بندی شده اند. یافته ها حاکی از آن هستند که تئوری قفس بیشترین وزن را دارد و به ترتیب تئوری درخت، کریستال، دی ان ای، قارچ، آمیب، از بیشترین وزن به کم ترین وزن را دارند. یافته های حاصل از آنتروپی نشان می دهد بر اساس دیدگاه مشارکت کنندگان سیاست گذاران نظام آموزشی در حال حاضر از تئوری قفس بیشتر استفاده می کنند و برای تعامل با جهانی شدن و کم کردن آثار منفی آن از چارچوبی برای حفاظت و فیلتر کردن دانش جهانی که از شاخص های تئوری قفس هستند، استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1074

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 530 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    52-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1698
  • دانلود: 

    1105
چکیده: 

هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی مدیریت دانش بر رابطه بین هوش سازمانی با اثربخشی سازمانی در سازمان بنادر و دریانوردی استانتهران است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی استان تهران تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی ساده به حجم 257 نفر از کارکنان انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه مدیریت دانش 42 سوالی (سالیس و جونز، 2002) که دارای ابعاد: رهبری و مدیریت، کار تیمی و جوامع یادگیرنده، تقسیم دانش، خلق دانش، عدالت دیجیتالی، ایده ها و ماموریت، استراتژی، فرهنگ سازمانی، سرمایه فکری، سازمان یادگیرنده a=0.83 و برای سنجش هوش سازمانی از پرسشنامه 49 سوالی (آلبرخت، 2002) که دارای ابعاد چشم انداز استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، روحیه، اتحاد و توافق، کاربرد دانش، فشار عملکرد a=0.90 و برای سنجش اثربخشی سازمانی از پرسشنامه 28 سوالی (پارسونز، 1979) که دارای ابعاد (انطباق یا نوآوری)، (تعهد سازمانی یا کسب هدف)، (رضایت شغلی یا یگانگی)، (سلامت سازمانی یا حفظ الگو) a=0.83 مورد استفاده قرار گرفته است. پردازش حاصل از داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان می دهد که نقش میانجی مدیریت دانش بر رابطه بین هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی مورد تایید است. این یافته به آن معناست که تاکید بر مدیریت دانش و رعایت آن از سوی سازمان ها می تواند منجر به تاثیر هر کدام از متغیرهای هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی در پیاده سازی موفق دیگری در سازمان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1105 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    65-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1158
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

این مقاله با هدف آسیب شناسی پژوهش در دانشگاه علوم دریایی به عنوان نیروی فکر و مرکز تحول نداجا که وظیفه تربیت بخش عمده ای از نیروی متخصص نیروی دریایی را عهده دار است انجام گرفت.پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است. روایی و پایایی پرسش نامه مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری مشتمل بر 70 نفر از اساتید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی است و نمونه گیری به روش تصادفی ساده به تعداد 59 نفر بر اساس فرمول کوکران تعیین شد. اما محققان جهت اطمینان بیشتر و جلوگیری از افت آزمودنی حجم نمونه را به 64 نفر افزایش دادند و درنهایت به دلیل مخدوش بودن، تعداد 15 پرسش نامه معتبر شناخته نشد و درنهایت تعداد پاسخگویان به تعداد 49 نفر تقلیل یافت. روش تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t تک متغیره و الگوریتم تصمیم گیری چند معیاره TOPSIS بود. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که عوامل انسانی، ساختاری، شناختی و ارتباطی در کیفیت پژوهشی دانشگاه اثر گذار بوده و این اثر گذاری در برخی گزینه های این عوامل دارای اهمیت بالاست و می بایست برای اجتناب از شکل گیری آسیب های پژوهشی به آنها توجه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button