مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش بخشایش گری بر سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش بخشایش گری بر سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری انجام شد. پژوهش حاضر, یک مطالعه ی آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. نمونه ی آماری این پژوهش را 32 نفر از مادران کودکان با اختلال رفتاری تشکیل می دادند کهبه روش نمونه گیری تصادفی از مدارس ابتدایی شهر تهران انتخاب و به صورت تصادفی و به طور مساوی در یکی از دو گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 16 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایشی, در 8 جلسه آموزش بخشایش گری (هفته ای 2 جلسه؛ هر جلسه 60 دقیقه ) شرکت کردند, در حالی که گروه کنترل در این جلسات شرکت نداشت. آزمودنی ها با استفاده از پرسشنامه ی سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری با به کارگیری نرم افزار SPSS نسخه ی 23 تجزیه و تحلیل شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که بعد از مداخله, میانگین نمرات سلامت روانی و خرده مقیاس های آن (علائم جسمانی, اضطراب, نقص در عملکرد اجتماعی و افسردگی) در گروه آزمایش به طور معناداری کم تر از گروه کنترل بود (0001/0P<). یافته ها نشان داد آموزش بخشایش گری باعث بهبود سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری شد. بنابراین, برنامه ی آموزشی و توانبخشی ویژه ای نیاز است تا سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی پور پیله ور، زهرا، پایان، سهیلا، علی پور، صدرا، امین الشریعه، سحر، و بهادری جهرمی، ثمینه. (1397). تأثیر آموزش بخشایش گری بر سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(1 )، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/262471/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی پور پیله ور زهرا، پایان سهیلا، علی پور صدرا، امین الشریعه سحر، بهادری جهرمی ثمینه. تأثیر آموزش بخشایش گری بر سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(1 ):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/262471/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مهدی پور پیله ور، سهیلا پایان، صدرا علی پور، سحر امین الشریعه، و ثمینه بهادری جهرمی، “تأثیر آموزش بخشایش گری بر سلامت روانی مادران کودکان با اختلال رفتاری،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 1 ، pp. 41–50، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button