مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازیها و فعالیتهای مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام انجام شده است. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان آهسته گام 6 تا 8 ساله در شهر اصفهان که در سال تحصیلی 1395-96 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش, شامل 30 دانش آموز آهسته گام بودند که به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. ابزار پژوهش, مقیاس سرزندگی و مقیاس بازیگوشی کودکان بود. به گروه آزمایش در 24 جلسه یک ساعته, بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر آموزش داده شد و گروه کنترل تحت هیچ گونه آموزشی قرار نگرفت. برای تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی (P=0.001) و نیز مولفه های بازیگوشی از قبیل انگیختگی فیزیکی (P=0.001), انگیختگی اجتماعی (P=0.001), انگیختگی شناختی (P=0.001), شادی آشکار (P=0.001) و حس شوخ طبعی (P=0.001) در کودکان آهسته گام تاثیر دارد. نتیجه گیری: با توجه به این نتایج, می توان این گونه قضاوت کرد که بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر روش مناسبی جهت بهبود سرزندگی و بازیگوشی در کودکان آهسته گام است و میتوان از آن در مراکز آموزشی و توانبخشی بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، سوگند، و نقدی، نیره. (1396). اثربخشی بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی، 8(21)، 61-67. SID. https://sid.ir/paper/262479/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده سوگند، نقدی نیره. اثربخشی بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1396؛8(21):61-67. Available from: https://sid.ir/paper/262479/fa

    IEEE: کپی

    سوگند قاسم زاده، و نیره نقدی، “اثربخشی بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 8، no. 21، pp. 61–67، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا