مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطه ی والد-کودک بر کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر رابطه ی والد-کودک, بر کاهش نشانه های کودکان 6-11 ساله ی مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه بود. در یک مطالعه ی شبه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با سه گروه آزمایشی 1-دارودرمانی, 2-ترکیبی (دارودرمانی و آموزش) و 3-آموزش, مادران 30 کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه, به صورت روش نمونه گیری چندمرحله ای (انتخاب تصادفی در مناطق آموزش و پرورش تهران, مدارس و دانش آموزان) انتخاب و به سه گروه تقسیم شدند. گروه ترکیبی و آموزش به مدت 10 جلسه تحت آموزش برنامه ی گروهی آموزش مبتنی بر رابطه ی والد-کودک قرار گرفت و گروه دارودرمانی فقط دارو دریافت کردند. آزمودنی ها به وسیله ی مقیاس کانرز قبل از مداخله و بعد از مداخله ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که اجرای برنامه ی آموزشی مبتنی بر رابطه ی والد-کودک به همراه دارودرمانی منجر به کاهش معنادار نشانه های اختلال بیش فعالی و نقص توجه در کودکان شده است. بنابراین, آموزش مبتنی بر رابطه ی والد-کودک به همراه دارودرمانی در کاهش معنادار نشانه های اختلال بیش فعالی و نقص توجه کودکان مؤثر است؛ لذا پیشنهاد می شود درمانگران از این روش برای کمک به این گروه از کودکان استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، نسرین، موسوی، رقیه، و غباری بناب، باقر. (1397). اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطه ی والد-کودک بر کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(2 )، 65-74. SID. https://sid.ir/paper/262509/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی نسرین، موسوی رقیه، غباری بناب باقر. اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطه ی والد-کودک بر کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(2 ):65-74. Available from: https://sid.ir/paper/262509/fa

    IEEE: کپی

    نسرین محمودی، رقیه موسوی، و باقر غباری بناب، “اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطه ی والد-کودک بر کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 2 ، pp. 65–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button