مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

977
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب آوری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف تعیین میران اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری انجام شد. روش این پژوهش از طرح شبه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دچار اختلال یادگیری مراجعه کننده به مرکز اختلال یادگیری آموزش و پرورش شهر بوشهر به تعداد 253 نفر در سال تحصیلی 98-1397 بود. از میان آن ها به روش نمونه گیری در دسترس 40 نفر که ویژگی های لازم را داشتند فهرست و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارش شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس, پترسون, گورسکی و مکنالی (1986), پرسشنامه درماندگی آموخته شده کوینلس و نلسون (1988) و مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون (2003) بود. گروه آزمایش به مدت دوازده جلسه به صورت گروهی تحت آموزش قرار گرفت. داده های حاصل از پژوهش با آزمون تحلیل واریانس آمیخته با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها یافته ها نشان داد تکنیک های بازی درمانی گروهی در گروه آزمایش موجب بهبود حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری شده است و این تاثیر در مرحله پیگیری دو ماهه پایدار ماند (0/05˂ P). نتیجه گیری با توجه به یافته های به دست آمده از مطالعه حاضر می توان نتیجه گیری کرد که آموزش تکنیک های بازی درمانی گروهی می تواند به عنوان یک روش مداخله ای در بهبود حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری دانش آموزان با اختلال یادگیری استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس زاده، نجمه، دهقانی، یوسف، و گلستانه، سیدموسی. (1398). اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری. توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(3 )، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/262534/fa

    Vancouver: کپی

    عباس زاده نجمه، دهقانی یوسف، گلستانه سیدموسی. اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1398؛10(3 ):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/262534/fa

    IEEE: کپی

    نجمه عباس زاده، یوسف دهقانی، و سیدموسی گلستانه، “اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر حساسیت اضطرابی, درماندگی و تاب آوری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 10، no. 3 ، pp. 55–69، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا