مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,036
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,191
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکاندارای اختلال کم توجهی بیش فعالی انجام گرفت. روش روش پژوهش حاضر, آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل والدین دارای کودکان با اختلال کم توجهی بیش فعالی دوره دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 بود. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایو گمارش تصادفی استفاده شد. بدین صورت که از بین والدین دارای کودکان اختلال کم توجهی بیش فعالی, تعداد 40 والد به صورت تصادفی خوشه ایانتخاب و به صورت گمارش تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند. والدین حاضر در گروه آزمایش مداخله درمانی را طی دو ماه در 15 جلسه 60 دقیقه ای دریافت نمودند. پرسشنامه های مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه کم توجهی بیش فعالی (کانرز, 1997) و پرسشنامه خودکنترلی (کندال ویلکاکس, 1979) بود. داده های حاصل از پژوهش به شیوه تحلیل کواریانس توسط نرم افزار آماری SPSS23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نتایج نشان داد که آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکاندارای اختلال کم توجهی بیش فعالی تاثیر معناداری داشته است (001/0>p). به این صورت که این آموزش توانسته بود منجر به بهبود خودکنترلی کودکاندارای اختلال کم توجهی بیش فعالی شود. نتیجه گیری بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش والدینی بارکلی می تواند با اصلاح الگوی تعاملی و فرزندپروری والدین کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی, به عنوان یک روش کارآمد جهت بهبود خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی مورد استفاده گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یغمایی، ساناز، ملک پور، مختار، و قمرانی، امیر. (1398). میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(1 )، 15-27. SID. https://sid.ir/paper/262584/fa

    Vancouver: کپی

    یغمایی ساناز، ملک پور مختار، قمرانی امیر. میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1398؛10(1 ):15-27. Available from: https://sid.ir/paper/262584/fa

    IEEE: کپی

    ساناز یغمایی، مختار ملک پور، و امیر قمرانی، “میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم توجهی بیش فعالی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 10، no. 1 ، pp. 15–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا