Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,123
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,216
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل فرایندی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف: تحقیق حاضر با هدف"شناسایی عوامل فرایندی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کم توان ذهنی" انجام شد.روش: روش پژوهش, آمیخته بود. در بخش کیفی, جامعه آماری شامل کلیه خبرگان آموزش و پرورش و علوم تربیتی بود. نمونه آماری برابر 15 نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردید. در بخش کمی, جامعه آماری کلیه معلمان ابتدایی گروه کم توان ذهنی شهر تهران به تعداد 347 نفر بودند. بر اساس فرمول کوکران تعداد 200 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های کیفی, با استفاده از روش تحلیل مضمون  انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده های کمی از روش حداقل مربعات جزئی استفاده گردید.یافته ها: نتایج حاصل از یافته ها نشان داد که فرایند توسعه حرفه ای معلمان شامل 7 عامل (مولفه) است که عبارتند از: تحقیق محوری (تدریس پژوهی, اقدام پژوهی و ...), یادگیری مبتنی بر فضای مجازی, مربی گری, هدایت گری و بهره گیری از مشاور, دوره های ضمن خدمت مبتنی بر نیازسنجی, کارگاه های آموزشی, کنفرانس ها و سمینارها, انجمن های یادگیری و برنامه های آموزشی مدرسه محور. این عوامل, در مجموع حدود 90 درصد تغییرات توسعه حرفه ای معلمان را تبیین نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، حسن، ابوالقاسمی، محمود، قهرمانی، محمد، و خراسانی، اباصلت. (1396). عوامل فرایندی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کم توان ذهنی. تدریس پژوهی، 5(2)، 51-68. SID. https://sid.ir/paper/262642/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری حسن، ابوالقاسمی محمود، قهرمانی محمد، خراسانی اباصلت. عوامل فرایندی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کم توان ذهنی. تدریس پژوهی[Internet]. 1396؛5(2):51-68. Available from: https://sid.ir/paper/262642/fa

    IEEE: کپی

    حسن جعفری، محمود ابوالقاسمی، محمد قهرمانی، و اباصلت خراسانی، “عوامل فرایندی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی مدارس استثنایی گروه کم توان ذهنی،” تدریس پژوهی، vol. 5، no. 2، pp. 51–68، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا