مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش ایفای نقش بر عملکرد دانش آموزان دختر و معلمان در مواجهه با آسپیراسیون جسم خارجی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 75

چکیده

 مقدمه: آسپیراسیون جسم خارجی یکی از فوریت های پزشکی محسوب می شود. افزایش سطح آگاهی افراد و به خصوص دانش آموزان می تواند در پیشگیری و کاهش خفگی ناشی از آن موثر باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش ایفای نقش بر عملکرد دانش آموزان و معلمان آنان مواجهه با آسپیراسیون جسم خارجی انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه تجربی است که جامعه پژوهش آن شامل کلیه دانش آموزان متوسطه دوره اول و معلمان آنان بود. 28 دانش آموز و 28 معلم همان مدرسه به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. مداخله آموزشی به صورت ایفای نقش در قالب سه جلسه آموزشی برگزار گردید.. عملکرد نمونه ها قبل, بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله توسط چک لیست 20 سوالی در زمینه اجرای مراحل مانور هیملیخ ارزیابی شد و با استفاده از آزمون های تی مستقل, تی زوج و آنالیز واریانس با اندازه های تکراری مورد بررسی قرار گرفت یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش از طریق ایفای نقش باعث افزایش نمره عملکرد معلمان و دانش آموزان بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله شد. آزمون آنالیز واریانس با تکرار مشاهدات قبلی نشان داد که میانگین نمره عملکرد دانش آموزان و معلمان بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله به طور معنی داری بیشتر از قبل از مداخله بود (p<0.001).نتیجه گیری: روش آموزش ایفای نقش توانست مهارت ها و عملکرد دانش آموزان و معلمین آن ها را در مورد آسپیراسیون جسم خارجی نسبت به قبل از آموزش به نحو چشمگیری بالا ببرد. پیشنهاد می گردد با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزش مداوم به دانش آموزان و معلمان, و تشویق آن ها به بازپخش این آموزش ها آگاهی کلیه اقشار جامعه افزایش داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیرمند، فاطمه، عبدیزدان، زهرا، معروفی، مریم، و کاظمی، مجید. (1396). تاثیر آموزش ایفای نقش بر عملکرد دانش آموزان دختر و معلمان در مواجهه با آسپیراسیون جسم خارجی. سلامت جامعه، 11(2 )، 68-75. SID. https://sid.ir/paper/262895/fa

    Vancouver: کپی

    خیرمند فاطمه، عبدیزدان زهرا، معروفی مریم، کاظمی مجید. تاثیر آموزش ایفای نقش بر عملکرد دانش آموزان دختر و معلمان در مواجهه با آسپیراسیون جسم خارجی. سلامت جامعه[Internet]. 1396؛11(2 ):68-75. Available from: https://sid.ir/paper/262895/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خیرمند، زهرا عبدیزدان، مریم معروفی، و مجید کاظمی، “تاثیر آموزش ایفای نقش بر عملکرد دانش آموزان دختر و معلمان در مواجهه با آسپیراسیون جسم خارجی،” سلامت جامعه، vol. 11، no. 2 ، pp. 68–75، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button