مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,116
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 16

چکیده

 در یادگیری, عوامل مختلفی نقش دارند, یکی از این عوامل راهبردهای یادگیری است. از این رو به منظور تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری, طی یک پژوهش همبستگی به شیوة مدل معادلات ساختاری از جامعة آماری دانش آموزان پایة اول متوسطة شهر همدان 368 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسش نامة راهبردهای یادگیری کرمی (1384) پاسخ دادند. بر اساس داده ها, ابتدا پارامترهای مدل به روش بیشینه درست نمایی برآورد شد. سپس مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری به وسیلة شاخص های برازش, آزمون شد. تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار LISREL انجام شد. نتایج نشان داد همه گویه های پرسش نامه بر روی راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری ضریب اثر معنا داری داشتند و مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری از برازش قابل قبولی برخوردار بود. هم چنین بین راهبردهای شناختی و نیز راهبردهای فراشناختی همبستگی درونی معنا دار مشاهده شد؛ بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که پژوهشگران می توانند برای سنجش راهبردهای شناختی و فراشناختی از پرسش نامة راهبردهای یادگیری استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرفانی، نصراله. (1395). تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(12 )، 7-16. SID. https://sid.ir/paper/262961/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانی نصراله. تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1395؛3(12 ):7-16. Available from: https://sid.ir/paper/262961/fa

    IEEE: کپی

    نصراله عرفانی، “تدوین مدل اندازه گیری راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 12 ، pp. 7–16، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا