مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی پرسش نامه حل مساله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 26

چکیده

 یکی از فرایندهای شناختی اساسی انسان, حل مساله است که به عنوان یک فرایند شناختی سطح بالا با دیگر فرایندهای شناختی نظیر یادگیری, تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل تعامل دارد. هدف اساسی پژوهش حاضر هنجاریابی, بررسی روایی و اعتبار پرسش نامه حل مساله پارکر در دانشجویان دوره کارشناسی بود. نمونه پژوهش360 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسش نامه حل مساله پارکر و حل مساله کسیدی و لانگ پاسخ دادند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که این پرسش نامه دارای 4 عامل می باشد که در مجموع 59.18 درصد از واریانس کل را تبیین نمودند. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار آزمون به روش آلفای کرونباخ 0.84, به روش بازآزمایی 0.81 و به روش دونیمه کردن 0.63 و ضریب همبستگی با پرسش نامه حل مساله کسیدی و لانگ 0.65 به دست آمد. این مطالعه تایید نمود که پرسش نامه حل مساله پارکر به عنوان ابزاری معتبر و مناسب برای سنجش حل مساله در جامعه ایرانی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، و برادران، مجید. (1393). هنجاریابی پرسش نامه حل مساله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(5 )، 18-26. SID. https://sid.ir/paper/262997/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، برادران مجید. هنجاریابی پرسش نامه حل مساله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1393؛2(5 ):18-26. Available from: https://sid.ir/paper/262997/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، و مجید برادران، “هنجاریابی پرسش نامه حل مساله پارکر در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 5 ، pp. 18–26، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262997/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button