مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک سیستم خبره فازی جهت سنجش میزان رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 مسئله ی رضایتمندی دانشجویان از نظام آموزش الکترونیکی, نقش مهمی در عملکرد تحصیلی آنها و همچنین موفقیت و کارآمدی این حوزه ایفا می کند. با توجه به کیفی بودن مسئله سنجش میزان رضایتمندی, در این تحقیق به طراحی یک سیستم خبره ی فازی پرداخته شده است. بدین منظور, شاخصه هایی نظیر تعاملات یادگیری, بازخوردها, کیفیت و مفید بودن یادگیری الکترونیکی, برای رضایتمندی یادگیرندگان در نظر گرفته شده است. میزان هرکدام از این شاخص ها در جامعه ی مورد مطالعه با استفاده از تکنیک های فازی تعیین شده و همچنین, اولویت و سهم هرکدام از شاخص ها در میزان رضایتمندی, با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به دست آمده است. پس از به دست آوردن این اطلاعات و بهره گرفتن از نظر خبرگان, پایگاه قوانین اگر-آنگاه تکمیل و برای تعیین میزان دقیق رضایتمندی, از روش استنتاج فازی ممدانی استفاده شده است. نمونه مورد مطالعه در این تحقیق, 70 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد الکترونیکی دانشگاه پیام نور هستند و پس از پیاده سازی سیستم با نرم افزار Matlab, سطح رضایتمندی آنها «زیاد» و به مقدار دقیق «75/0» برآورد شده است. همچنین, اعتبارسنجی مدل حاکی از انطباق بالای نتایج به دست آمده با نظر خبرگان این حوزه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعید، نسیم، و عظیمی همت، منیره. (1395). طراحی یک سیستم خبره فازی جهت سنجش میزان رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(3 (پیاپی 15) )، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/263024/fa

    Vancouver: کپی

    سعید نسیم، عظیمی همت منیره. طراحی یک سیستم خبره فازی جهت سنجش میزان رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1395؛4(3 (پیاپی 15) ):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/263024/fa

    IEEE: کپی

    نسیم سعید، و منیره عظیمی همت، “طراحی یک سیستم خبره فازی جهت سنجش میزان رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15) ، pp. 79–92، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا