Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش شناختی گروهی بر افسردگی، اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش شناختی گروهی بر کاهش افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان بود.روش: این پژوهش به صورت نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش که جامعه ی آماری آن کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان بود, انجام شد. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بود. در این پژوهش ابتدا از بین 2 دانشگاه فرهنگیان, به طور تصادفی یک دانشگاه انتخاب و یک رشته در این واحد به صورت تصادفی انتخاب گردید, که شامل 300 نفر از دانشجویان بود. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 169 نفر از دانشجویان به طور تصادفی انتخاب گردیدند سپس مقیاس افسردگی, اضطراب و استرس DASS اجرا شد. 85 نفر از دانشجویان دارای افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده بودند که از این میان 30 نفر به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه 15 نفری که شامل گروه آزمایش و گروه کنترل بود تقسیم شدند. گروه آزمایش تحت 12 جلسه آموزش شناختی گروهی قرار گرفت.یافته ها: نتایج آزمون تحلیل کواریانس نشان داد که پس از تعدیل نمرات پیش آزمون بین میانگین نمرات دو گروه در پس آزمون F(3,23)= 208.321, P<0.01 تفاوت معناداری وجود داشت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش شناختی گروهی بر افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی ثابت، وحید، یوسفی، فایق، و همتی ثابت، اکبر. (1395). تاثیر آموزش شناختی گروهی بر افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 3(3 )، 49-59. SID. https://sid.ir/paper/263357/fa

    Vancouver: کپی

    همتی ثابت وحید، یوسفی فایق، همتی ثابت اکبر. تاثیر آموزش شناختی گروهی بر افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1395؛3(3 ):49-59. Available from: https://sid.ir/paper/263357/fa

    IEEE: کپی

    وحید همتی ثابت، فایق یوسفی، و اکبر همتی ثابت، “تاثیر آموزش شناختی گروهی بر افسردگی, اضطراب و استرس ادراک شده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 3، no. 3 ، pp. 49–59، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا