مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تابوشکنی، مهم ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 256

چکیده

 در این مقاله, ضمن تبیین اهمیت اقتصاد در محیط نوین رسانه ای و رقابت شدید رسانه های گوناگون برای جلب توجه مخاطبان, تابوشکنی مهم ترین راه برد فیلم سازان ایرانی برای جذب مخاطبان به سینمای نسبتا کم مخاطب ایران دانسته شده است. در ابتدا ضمن مروری بر 25 فیلم پرفروش سینمای ایران از ابتدای دهه ی 1370 تا سال 1393, برخی نشانه ها و رگه های تابوشکنی در آن ها ردیابی شده است. در ادامه نگارندگان رویکردی کیفی را در پیش گرفته اند: نخست با به کارگیری روش «تحلیل روایت نشانه شناختی», فیلم ها تحلیل شده اند, سپس از دل این تحلیل, مقولات تابوشکنانه ی آن ها استخراج شده و ازطریق راه برد تحلیل تماتیک, تحلیل شده اند. میدان مطالعه کل سینمای ایران از ابتدای دهه ی 1370 است که از این میان 5 فیلم به شیوه ی نمونه گیری هدف مند انتخاب شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیچرانلو، عبداله، و یادگاری، محمدحسن. (1394). تابوشکنی, مهم ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)، 22(1 )، 231-256. SID. https://sid.ir/paper/264399/fa

    Vancouver: کپی

    بیچرانلو عبداله، یادگاری محمدحسن. تابوشکنی, مهم ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)[Internet]. 1394؛22(1 ):231-256. Available from: https://sid.ir/paper/264399/fa

    IEEE: کپی

    عبداله بیچرانلو، و محمدحسن یادگاری، “تابوشکنی, مهم ترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران،” مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)، vol. 22، no. 1 ، pp. 231–256، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button