مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعامل کانال تلویزیونی العالم با مخاطبان از طریق فیس بوک

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 56

چکیده

 با شروع تحولات انقلابی در منطقه, رسانه های جدید با رشدی شتابان در اطلاع رسانی, ساماندهی و بسیج توده ای در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای, نقش بسزایی ایفا کردند؛ هدف از پژوهش حاضر, پاسخ به این پرسش است که با توجه به ارتقای جایگاه رسانه های جدید در تحولات اخیر منطقه غرب آسیا, آیا کانال العالم توانسته است از قابلیت های شبکه اجتماعی فیس بوک به منظور کسب اعتماد, جلب رضایت و جذب و ارتقای سطح ارتباط با مخاطبان عرب زبان خود استفاده نماید. این پژوهش با استفاده از روش های کمی و "تحلیل محتوا" و بهره گیری از نظریه "استفاده و رضامندی" صورت گرفته است.یافته های این پژوهش نشان می دهد که کانال تلویزیونی العالم برای کسب اعتماد و خشنودی مخاطبان خود, از ابزارهای متفاوت و متناسب با آن استفاده کرده است؛ چرا که مهم ترین روش برای خشنودی مخاطبان, توجه و اهمیت دادن به سلیقه ها و نیازمندی های مخاطبان با در نظر گرفتن تنوع آن هاست که این شبکه با لحاظ کردن شاخص های اصلی سرگرمی, اطلاع و آگاهی, استفاده اجتماعی و کسب هویت شخصی, نسبت به ایجاد 17 صفحه متنوع, متناسب با گرایش های دینی, مذهبی, ملی, قومی, جنسیت و سطوح سنی و... فضای مناسبی برای مخاطبانش اقدام نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سادات، احمد. (1395). تعامل کانال تلویزیونی العالم با مخاطبان از طریق فیس بوک. مطالعات رسانه های نوین، 2(6 )، 25-56. SID. https://sid.ir/paper/264616/fa

    Vancouver: کپی

    سادات احمد. تعامل کانال تلویزیونی العالم با مخاطبان از طریق فیس بوک. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1395؛2(6 ):25-56. Available from: https://sid.ir/paper/264616/fa

    IEEE: کپی

    احمد سادات، “تعامل کانال تلویزیونی العالم با مخاطبان از طریق فیس بوک،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 2، no. 6 ، pp. 25–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264616/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button