Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

464
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 55

چکیده

 ایجاد نگرش مثبت نسبت به یک نوآوری و پذیرش آن از سوی پذیرندگان, هدف هر ابداع کننده نوآوری است. در سال های اخیر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز کوشیده است تا با دیجیتال کردن شبکه های تلویزیونی ضمن افزایش و بهبود کیفیت برنامه ها به جذب هر چه بیشتر مخاطبان در رقابت با سایر رسانه ها بپردازد. لذا با عنایت به این نکته, هدف این پژوهش بررسی این مساله است که مخاطبان شهر نورآباد لرستان چه نگرشی نسبت به دیجیتال شدن و افزایش شبکه های جمهوری اسلامی ایران دارند؟ این تحقیق به روش پیمایش انجام شد و جامعه آماری آن را کلیه افراد بالای 15 سال ساکن شهر نورآباد لرستان تشکیل می دادند که 384 نفر از میان آنها بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی طبقه بندی شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که 67.8 درصد مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن و افزایش شبکه ها نگرش مثبت دارند.همچنین, رابطه بین نگرش مخاطبان با متغیرهای مستقل مثل دینداری, احساس تعلق آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران نزد آنها, اعتبار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران, موفقیت برنامه های شبکه استانی, دانش و آگاهی, مزیت نسبی این نوآوری, تجربه استفاده قبلی و رویت پذیر بودن نتایج استفاده از این نوآوری از دیدگاه مخاطبان, رابطه ای معنی دار بوده است. به عبارت دیگر این متغیرها می توانند نحوه نگرش نسبت به این نوآوری را تعیین کنند. هم چنین رابطه بین نگرش با متغیرهای مستقلی مثل سن, جنس, تحصیلات, پایگاه اجتماعی- اقتصادی و میزان دسترسی به شبکه های ماهواره ای معنی دار نبوده است و این متغیرها نمی توانند تعیین کننده نگرش مخاطبان باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی پاکدهی، علیرضا، و اسدی مله خان، سیدعباس. (1394). نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات رسانه های نوین، 1(2 )، 31-55. SID. https://sid.ir/paper/264704/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی پاکدهی علیرضا، اسدی مله خان سیدعباس. نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1394؛1(2 ):31-55. Available from: https://sid.ir/paper/264704/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حسینی پاکدهی، و سیدعباس اسدی مله خان، “نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 1، no. 2 ، pp. 31–55، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا