مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه آموزش های آنلاین در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی با تأکید بر نظریه فلسفی کنش گر-شبکه

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 118

کلیدواژه

دوره برخط آزاد انبوه (موک )Q1

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی جایگاه موک ها در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی با تأکید بر نظریه کنش گر-شبکه است. پژوهش حاضر فلسفی و روش آن از نوع تحلیل مفهومی و زبانی و تحلیل منطقی فرارونده است. اسناد تحلیل شده شامل دیدگاه های صاحب نظران, کتب, پیشینه مطالعاتی و پژوهش های مرتبط در این زمینه اند. پژوهش نشان داد که بربنیاد نظریه کنش گر– شبکه و عاملیت هم زمان انسان و فناوری و تأثیرگذاری متقابل آن ها بر یکدیگر, موک ها ابزاری خنثی نیستند و می توانند دارای جایگاه دوگانه سازنده و غیرسازنده در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی باشند. از یک سو از طریق تغییر نقش استاد و فراگیر, به کارگیری رویکردهای تعاملی در تدریس, پرورش شایستگی های اختصاصی و توسعه عدالت آموزشی زمینه پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی را فراهم می کنند, از سوی دیگر, به علت غیرحضوری بودن, پذیرش بی قیدوشرط همه متقاضیان, شلوغ بودن کلاس ها, وجود هویت های کاذب و امکان ناشناختگی فراگیران, باعث کاهش مسئولیت پذیری می شوند. بر اساس نظریه کنش گر-شبکه و نگاه واسطه ای, متقارن و شبکه ای به انسان و مصنوعات می توان چنین نتیجه گیری کرد که موک ها از طریق تغییر ماهیت علایق و قصد های کنش گران, زمینه پرورش مسئولیت پذیری یا مسئولیت گریزی اخلاقی آن ها را فراهم کرده اند. این ابزار به خودی خود فاقد ابزاری برای تقویت مسئولیت پذیری اخلاقی است اما این خلاء را می توان با تعاملی تر کردن محیط یادگیری و استفاده بیشتر از فناوری های چندرسانه ای پر کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، امیر، و ضرغامی همراه، سعید. (1397). جایگاه آموزش های آنلاین در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی با تأکید بر نظریه فلسفی کنش گر-شبکه. فلسفه تربیت، 3(2 )، 95-118. SID. https://sid.ir/paper/264994/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی امیر، ضرغامی همراه سعید. جایگاه آموزش های آنلاین در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی با تأکید بر نظریه فلسفی کنش گر-شبکه. فلسفه تربیت[Internet]. 1397؛3(2 ):95-118. Available from: https://sid.ir/paper/264994/fa

    IEEE: کپی

    امیر مرادی، و سعید ضرغامی همراه، “جایگاه آموزش های آنلاین در پرورش مسئولیت پذیری اخلاقی با تأکید بر نظریه فلسفی کنش گر-شبکه،” فلسفه تربیت، vol. 3، no. 2 ، pp. 95–118، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button