مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی سامانه اندازه گیری عملکرد فرودگاه ها با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: فرودگاه مهرآباد)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 167

چکیده

 کاهش چشمگیر منابع مالی, محیط بسیار پیچیده و سایر مشکلات روبروی فرودگاه ها, ایجاب می نماید تا فرودگاه ها به بهترین نحو ممکن از منابع موجود خود بالاترین بهره­ برداری را نموده و با شناسایی متغیرهای قابل کنترل و غیرقابل کنترل اطراف, نیازهای ذینفعان و مشتریان خود را پاسخگو باشند. به همین منظور مدیران فرودگاه ها همواره به دنبال بهبود عملکرد می­ باشند. برای بهبود عملکرد نیاز است تا ارزیابی و اندازه­ گیری مناسبی از عملکرد مجموعه وجود داشته باشد. در گام اول حوزه­ های عملکردی و سپس شاخص های مهم و حیاتی عملکرد در هر حوزه فرودگاهی با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن شناخته می­ شوند. به دلیل تفاوت محیط­ های پیرامونی, سیاسی, اجتماعی, فرهنگی و. . . فرودگاه ها, امکان ارائه یک فهرست یکسان از شاخص های عملکرد برای همه فرودگاه ها وجود ندارد, لذا شاخص های عملکرد هر فرودگاه منحصر به همان فرودگاه باید شناسایی و تدوین شده و سپس سیستم اندازه گیری عملکرد آن فرودگاه طراحی شود. در ادامه با استفاده از نتایج گام اول, شاخص های عملکرد فرودگاه مهرآباد در حوزه های شناخته شده را با استفاده از نظر خبرگان شناسایی و دسته­ بندی نموده­ ایم. نتایج حاصل از این تحقیق, شناسایی 82 شاخص در 6 حوزه عملکردی ایمنی, اقتصادی, محیطی, کیفیت خدمات, تاخیر و ظرفیت, و بهره وری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیپور، قاسم، و خراشادی زاده، محمدرضا. (1398). طراحی سامانه اندازه گیری عملکرد فرودگاه ها با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: فرودگاه مهرآباد). مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، 9(37 )، 143-167. SID. https://sid.ir/paper/265082/fa

    Vancouver: کپی

    علیپور قاسم، خراشادی زاده محمدرضا. طراحی سامانه اندازه گیری عملکرد فرودگاه ها با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: فرودگاه مهرآباد). مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی[Internet]. 1398؛9(37 ):143-167. Available from: https://sid.ir/paper/265082/fa

    IEEE: کپی

    قاسم علیپور، و محمدرضا خراشادی زاده، “طراحی سامانه اندازه گیری عملکرد فرودگاه ها با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: فرودگاه مهرآباد)،” مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، vol. 9، no. 37 ، pp. 143–167، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button