Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی: مطالعه موردی شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه: اورژانس پیش بیمارستانی (115 اورژانس) یکی از تعیین کننده ترین مراحل در تعیین سرنوشت بیماران می باشد. رضایت از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی موجب جلب اعتماد بیماران شده و منجر به ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد. این مطالعه با هدف بررسی رضایت مندی بیماران از خدمات فوریت های پزشکی (مرکز اورژانس 115) شهر تبریز انجام گرفت. روش کار: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی انجام گرفت. جمع آوری داده با استفاده از پرسشنامه معتبر صورت گرفت. نمونه گیری از بین استفاده کنندگان از خدمات اورژانس 115 در سال 1393 در شهر تبریز انجام گرفت و بر اساس فرمول کوکران تعداد 1052 نفر به صورت نمونه گیری سیستماتیک با استفاده از لیست وارد مطالعه گردید. اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: 52.8% از تماس گیرندگان با اورژانس 115, مرد و اکثریت (62%) آنان متاهل بودند.74% از بیمارانی که از خدمات اورژانس 115 استفاده کرده بودند, بهبود یافته بودند. نتایج نشان داد 69.2% از افراد از خدمات اورژانس 115 کاملا راضی بودند. بررسی ارتباط بین متغیرهای مطالعه و میزان رضایت نشان داد به جز وضعیت تاهل و جنسیت افراد, سایر متغیرها همبستگی معنی داری با رضایت افراد داشت. نتیجه گیری: نتایج حاکی از رضایت قابل قبول مشتریان از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهر تبریز می باشد. برای حفظ و ارتقای رضایت مردم از خدمات اورژانس 115, باید عوامل تاثیرگذار شناسایی شده در این مطالعه به دقت مورد بررسی قرار گرفته و سیاست های مناسب اتخاذ گردد تا در نهایت کیفیت خدمات بهبود یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدزاده، خلیل، حسینی، سیدمجتبی، و نویدی، محمدرضا. (1396). بررسی رضایت بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی: مطالعه موردی شهر تبریز. تصویر سلامت، 8(1 )، 44-49. SID. https://sid.ir/paper/265134/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدزاده خلیل، حسینی سیدمجتبی، نویدی محمدرضا. بررسی رضایت بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی: مطالعه موردی شهر تبریز. تصویر سلامت[Internet]. 1396؛8(1 ):44-49. Available from: https://sid.ir/paper/265134/fa

    IEEE: کپی

    خلیل علی محمدزاده، سیدمجتبی حسینی، و محمدرضا نویدی، “بررسی رضایت بیماران از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی: مطالعه موردی شهر تبریز،” تصویر سلامت، vol. 8، no. 1 ، pp. 44–49، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا