مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان از طریق متون منظوم در مقایسه با متون منثور

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 83

چکیده

 ارتباط عمیق ادبیات با لایه های مختلف جوامع و پیوند آن با هویت و میراث فرهنگی, موجب شده است از این ابزار نیرومند و جذاب برای گسترش و آموزش زبان نیز بهره بگیرند. در این مقاله به بررسی اثربخشی بهره گیری از متون ادبی در آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان پرداخته ایم. برای این منظور, از فارسی آموزان عرب زبان دوره ی پیشرفته ی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افرادی انتخاب شدند و پیش آزمونی با محوریت سنجش دانش واژگانی مربوط به واژه های جدید به کار رفته در متون پژوهش, در قالب متون منظوم و برگردان نثر آنها در دو گروه مساوی آزمون و گواه برگزار گردید. پس از آن, پس آزمونی برگزار شد. نمرات دو گروه آزمون و گواه در پیش آزمون و پس آزمون با آزمون تحلیل هم وردایی بررسی شد. نتایج تحلیل آماری حاکی است اگرچه فارسی آموزان گروه پیش آزمون در پاسخ گویی به پرسش های پس آزمون, عملکرد بهتری داشته اند, این تفاوت در عملکرد, معنادار نیست و درنتیجه فرضیه ی پژوهش که به کارآمدی و تأثیر بیشتر آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان از طریق متون منظوم در مقایسه با متون منثور تأکید دارد, به اثبات نمی رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورالخاص، شکراله، خدادادی، مهدی، و نصیری، سجاد. (1398). آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان از طریق متون منظوم در مقایسه با متون منثور. زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)، 4(1 (پیاپی 7) )، 63-83. SID. https://sid.ir/paper/265287/fa

    Vancouver: کپی

    پورالخاص شکراله، خدادادی مهدی، نصیری سجاد. آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان از طریق متون منظوم در مقایسه با متون منثور. زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)[Internet]. 1398؛4(1 (پیاپی 7) ):63-83. Available from: https://sid.ir/paper/265287/fa

    IEEE: کپی

    شکراله پورالخاص، مهدی خدادادی، و سجاد نصیری، “آموزش واژه به فارسی آموزان عرب زبان از طریق متون منظوم در مقایسه با متون منثور،” زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 63–83، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button