مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مفهوم آنتروپومورفیسم در مسکات و حضور آن در شخصیت پردازی

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 267

چکیده

 در دنیای امروز, با تولید انبوه کالاها و خدمات, روبرو هستیم. جلب نظرمشتری و تحت تاثیر قرار دادن آن برای فروش بیشتر از مفاهیم مهم در برندینگ و تجارت تلقی می شود. در این فرآیند, تطبیق نشانه های رمزگذاری شده در تبلیغات و معرفی کالا و خدمات که منجر به تقاضای مستقیم مشتریان می شود. در این میان استفاده از وجوه مشترک انسانی و حس انسانی جمعی در فروش کالا یا خدمات بسیار کار آمد است. . «آنتروپومورفیسم» یا به اصطلاح «انسان انگاری» فرآیندی تأثیرگذار در طراحی گرافیکی محصول یا خدمات است محصول است که با جلب توجه فرد و افزایش قوه شناخت و درگیر ساختن احساس وی, و در واقع با حساسیت بخشی ویژگی های خاص انسانی به جهت بخشی تصمیم خرید مخاطب کمک می کند. مسکات به عنوان شخصیتی جذاب به عنوان هویت تجاری سازمان ها و شرکت ها, نمودی از آنتروپومورفیسم است که در قالب انسان, حیوان یا اشیا و حتی پدیده های طبیعی متولد می شود و با رویکرد جاندار پنداری به عناصر اطراف در ذهن مخاطب ماندگار می ماند. این رویکرد که از جمله کهن الگوهاست و انسان از ابتدای پیدایش و حتی تولد خود با آن روبروست در این نوشتار از نقطه نظر تبلیغات و تاثیر گذاری برای پیام رسانی خدمات و کالاها در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. و از همین نقطه نظر به نقش مسکات ها, و اهمیت آن به عنوان یک نشانه تاثیر گذار می پردازیم مورد. این پژوهش باروشی توصیفی, تحلیلی, از طریق منابع اسنادی ومشاهده به بررسی شخصیت پردازی با نمودی مختص به آنتروپومورفیسم می پردازد و سعی دارد درطی آن, طراحی مسکات را با نگاه مختص به آنتروپومورفیسم درطراحی گرافیک امروز ایران, به تصویری نمادین وپیام رسان ارتقاء دهد, امید است که در این فرآیند به افزایش و گسترش سطح سواد بصری و پرورش خلاقیت منتهی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اثنی عشری، شیما، و صدقیان حکاک، نسرین. (1398). بررسی مفهوم آنتروپومورفیسم در مسکات و حضور آن در شخصیت پردازی. پژوهشنامه اورمزد، -(46 )، 255-267. SID. https://sid.ir/paper/266707/fa

    Vancouver: کپی

    اثنی عشری شیما، صدقیان حکاک نسرین. بررسی مفهوم آنتروپومورفیسم در مسکات و حضور آن در شخصیت پردازی. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(46 ):255-267. Available from: https://sid.ir/paper/266707/fa

    IEEE: کپی

    شیما اثنی عشری، و نسرین صدقیان حکاک، “بررسی مفهوم آنتروپومورفیسم در مسکات و حضور آن در شخصیت پردازی،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 46 ، pp. 255–267، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266707/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button