مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هشت هفته بازی های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش آموزان پسر

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف: این تحقیق به منظور بررسی تأثیرهشت هفته بازی­ های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش­ آموزان پسر بود. روش: 30 نفر از دانش­ آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهرستان شادگان به صورت در دسترس در این تحقیق شرکت کردند. آزمون تعادل ایستا و پویا در مرحله پیش­ ­ ­ آزمون گرفته شد. پس از برگزاری جلسه آشنایی با دستگاه ایکس باکس, گروه آزمایشی 8 هفته و هر هفته 3 جلسه 30 دقیقه­ ای, تحت مداخله بازی­ های حرکتی اسپورت کینتیک قرار گرفتند. در گروه کنترل هیچ­ گونه مداخله­ ای انجام نشد. پس از پایان مداخله, پس آزمون مشابه با شرایط پیش­ آزمون به عمل آمد. داده­ ها با استفاده از تحلیل کوواریانس توسط نرم­ افزار SPSS22 و سطح معنی­ داری, 05/0 ≥ p تجزیه و تحلیل شدند. یافته ­ ها: نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که در متغیر تعادل ایستا و تعادل پویا بین گروه تجربی و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>p) که با توجه به مقادیر میانگین­ ها, گروه تجربی نسبت به گروه کنترل عملکرد بهتری داشت. نتیجه­ گیری: به طورکلی می­ توان اذعان داشت که انجام یک دوره مداخله توسط بازی­ های ویدئویی تعاملی می­ تواند موجب بهبود تعادل ایستا و پویا در دانش­ آموزان متوسطه اول شود؛ بنابراین به معلمان و مربیان ورزشی پیشنهاد می­ شود که جهت بهبود تعادل ایستا و پویای دانش­ آموزان مقطع متوسطه اول از این روش استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جراحی، صالح، عابدان زاده، رسول، و دوستان، محمدرضا. (1399). تاثیر هشت هفته بازی های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش آموزان پسر. عصب روانشناسی، 6(1 (پیاپی 20) )، 31-46. SID. https://sid.ir/paper/266831/fa

    Vancouver: کپی

    جراحی صالح، عابدان زاده رسول، دوستان محمدرضا. تاثیر هشت هفته بازی های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش آموزان پسر. عصب روانشناسی[Internet]. 1399؛6(1 (پیاپی 20) ):31-46. Available from: https://sid.ir/paper/266831/fa

    IEEE: کپی

    صالح جراحی، رسول عابدان زاده، و محمدرضا دوستان، “تاثیر هشت هفته بازی های ویدئویی تعاملی بر تعادل ایستا و پویای دانش آموزان پسر،” عصب روانشناسی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 31–46، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button