Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد هنجاری بر زمان واکنش و خود کارآمدی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: بازخورد هنجاری شامل اطلاعاتی است که می تواند یادگیری و اجرای مهارت را تحت تاثیر قرار دهد. هدف از تحقیق حاضر, بررسی تاثیر بازخورد هنجاری بر زمان واکنش و خود کارآمدی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی است.روش: در این مطالعه نیمه تجربی, به صورت نمونه گیری در دسترس 42 دانش آموز که از لحاظ بهره هوشی در یک سطح قرار داشتند انتخاب شدند و بعد از اجرای پیش آزمون (زمان واکنش ساده, زمان واکنش انتخابی و خود کارآمدی) در سه گروه 14 نفری بازخورد هنجاری مثبت, بازخورد هنجاری واقعی و گروه کنترل قرار گرفتند. این مطالعه شامل سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و یاد داری بود.یافته ها: نتایج نشان داد که گروه بازخورد هنجاری مثبت در مراحل پس آزمون و یاد داری در مقایسه با بازخورد هنجاری واقعی و گروه کنترل, زمان واکنش کوتاه تری از خود نشان دادند و بعدازآن گروه بازخورد هنجاری واقعی در زمان واکنش ساده, نسبت به گروه کنترل زمان واکنش کوتاه تری در مراحل یاد داری و پس آزمون از خود نشان دادند.نتیجه گیری: همچنین نتایج نشان داد, گروه بازخورد هنجاری مثبت و واقعی در مقایسه با گروه کنترل از خود کارآمدی بالاتری برخوردار بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اورکی، آمنه، شتاب بوشهری، سیده ناهید، و عابدان زاده، رسول. (1395). تاثیر بازخورد هنجاری بر زمان واکنش و خود کارآمدی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی. عصب روانشناسی، 2(1 (پیاپی 4) )، 75-88. SID. https://sid.ir/paper/266865/fa

    Vancouver: کپی

    اورکی آمنه، شتاب بوشهری سیده ناهید، عابدان زاده رسول. تاثیر بازخورد هنجاری بر زمان واکنش و خود کارآمدی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی. عصب روانشناسی[Internet]. 1395؛2(1 (پیاپی 4) ):75-88. Available from: https://sid.ir/paper/266865/fa

    IEEE: کپی

    آمنه اورکی، سیده ناهید شتاب بوشهری، و رسول عابدان زاده، “تاثیر بازخورد هنجاری بر زمان واکنش و خود کارآمدی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی،” عصب روانشناسی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 4) ، pp. 75–88، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا