Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,191
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سطح ترسیمی آزمون خانواده در کودکان عادی و بد سرپرست (4 تا 6 سال تهران)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی رابطه شاخص های تفسیری ترسیم شده در آزمون ترسیم خانواده (مدل کرمن) در کودکان است. آزمودنی ها شامل 50 کودک (25 کودک عادی و 25 کودک بد سرپرست) سنین مابین 4 تا 6 سال, دختر و پسر بودند که با مراجعه به 4 مهدکودک در منطقه 3 تهران و 3 مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست (وابسته به سازمان بهزیستی) در مناطق 3 و 5, در سال 1397 و در تهران به روش خوشه ای تصادفی انتخاب شده اند. دلیل انتخاب مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست در دو منطقه, کمبود تعداد این کودکان با شرایط سنی در نظر گرفته شده در یک منطقه بوده است. در این پژوهش, سطح ترسیمی آزمون خانواده موردبررسی و تفسیر قرارگرفته است؛ که شامل (وسعت نیروی خطوط, ریتم و آهنگ ترسیم ناحیه ترسیم, جهت ترسیم) و از قسمت ساخت صوری (پویائی ترسیم و تعامل بین اشخاص) هست و با استفاده از آزمون (کای دو 1) و (تی2) محاسبه شده است. روش پژوهش تحلیلی _ توصیفی است. یافته ها, در قسمت ریتم قالبی تفاوت معناداری به دست آمده است؛ به این معنا که احتمالاً کودکان با الگوهای خشک و سخت فکری و رفتاری مواجه هستند و این مسئله احتمالاً به شیوه های فرزند پروری والدین مرتبط خواهد بود؛ اما در قسمت های دیگر تفاوت معناداری یافت نشد و هر دو گروه تقریباً یکسان رفتار کرده اند که این مسئله قابل تأمل است زیرا با شرایطی که کودکان عادی دارند و شرایط سختی که کودکان بد سرپرست داشته اند و دارند انتظار می رود کودکان عادی در شرایط بهتر و بهنجارتری باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیری، الهام، و نورانی، سیدمهدی. (1397). تحلیل سطح ترسیمی آزمون خانواده در کودکان عادی و بد سرپرست (4 تا 6 سال تهران). مبانی نظری هنرهای تجسمی، -(6 )، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/267701/fa

    Vancouver: کپی

    خطیری الهام، نورانی سیدمهدی. تحلیل سطح ترسیمی آزمون خانواده در کودکان عادی و بد سرپرست (4 تا 6 سال تهران). مبانی نظری هنرهای تجسمی[Internet]. 1397؛-(6 ):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/267701/fa

    IEEE: کپی

    الهام خطیری، و سیدمهدی نورانی، “تحلیل سطح ترسیمی آزمون خانواده در کودکان عادی و بد سرپرست (4 تا 6 سال تهران)،” مبانی نظری هنرهای تجسمی، vol. -، no. 6 ، pp. 33–44، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا