مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نظریه ذهن در کودکان بد سرپرست و عادی

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 156

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, مقایسه نظریه ذهن در کودکانبد سرپرست و عادی بود.روش: روش پژوهش از نوع علی مقایسه ای و جامعه آماری مشتمل بر کودکان 9 تا 12 ساله که دارای شرایط بدسرپرستی یا عادی که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل در شهر اصفهان بودند. روش نمونه گیری به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای بود که از بین مدارس پسرانه نواحی شش گانه شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه نظریه ذهن هاپ (1994) بود و داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین دو گروه کودکان بدسرپرست و عادی در سطح کلی و سه سطح جزئی (سطح اول, دوم و سوم) نظریه ذهن تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01).نتیجه گیری: برحسب نتایج تحقیق حاضر می توان گفت کودکان بدسرپرست به دلیل داشتن والدینی با سبک فرزند پروری مستبدانه و سهل گیرانه از لحاظ تحول نظریه ذهن از کودکان عادی در سطح پایین تری قرار دارند. به دلیل اینکه سبک فرزند پروری مستبدانه و سهل گیرانه از نظر تعامل اجتماعی والدین با کودکان و به واسطه آن رشد نظریه ذهن در سطح ضعیفی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکوجویباری، علی اصغر، علی اکبری دهکردی، مهناز، و قربانی، طاهره. (1394). مقایسه نظریه ذهن در کودکان بد سرپرست و عادی. شناخت اجتماعی، 4(1 (پیاپی 7))، 146-156. SID. https://sid.ir/paper/237118/fa

    Vancouver: کپی

    کاکوجویباری علی اصغر، علی اکبری دهکردی مهناز، قربانی طاهره. مقایسه نظریه ذهن در کودکان بد سرپرست و عادی. شناخت اجتماعی[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 7)):146-156. Available from: https://sid.ir/paper/237118/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر کاکوجویباری، مهناز علی اکبری دهکردی، و طاهره قربانی، “مقایسه نظریه ذهن در کودکان بد سرپرست و عادی،” شناخت اجتماعی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 146–156، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button