مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر موسیقی درمانگری فعال بر کاهش اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست

صفحات

 صفحه شروع 222 | صفحه پایان 231

چکیده

 پژوهش حاضر «تاثیر روش های موسیقی درمانگری فعال را بر اختلالات رفتاری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست» دو مرکز خدمات بهزیستی در شهر تهران بررسی نموده است. در این مطالعه با در نظر گرفتن شرایط موجود و تعداد مورد نظر کودکان در چند مجتمع و همسان سازی گروه ها, دو مرکز انتخاب شدند و برای هر کدام آنها «مقیاس کانزز» معلمین توسط مربیان تکمیل گردید. سپس آن دسته از کودکانی که بیشترین نمرات را در این مقیاس داشتند, به صورت تصادفی ساده به دو گروه 14 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به صورت جداگانه در برنامه های موسیقی درمانگری در 10 جلسه 90 دقیقه ای شامل شنیدن آهنگ های کودکانه, خواندن آوازهای کودکانه, نواختن فی البداهه سازها, آموزش نواختن سازهای فلوت ریکوردر, بلز و زیلوفون, سرودن ترانه های دلخواه, همخوانی و همنوازی شرکت کردند. بعد از پایان جلسات از طریق مقیاس کانرز معلمین, ارزیابی مجدد از مشکلات رفتاری کودکان توسط همان مربیان به عمل آمد و نتایج مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که برنامه های موسیقی درمانگری بر کاهش اختلالات رفتاری کودکان در سطح معنا داری 0.05 موثر بوده و تاثیرات معنا داری بر خرده مقیاس های «اضطراب», «غیر اجتماعی بودن» و «اختلال رفتاری» داشته است. اما در مورد رابطه بین میزان تاثیر موسیقی درمانگری با سن و سطح تحصیلات کودکان همبستگی معنا داری به دست نیامد. یافته های پژوهش با تعداد زیادی از پژوهش های قبلی همخوانی دارد, هر چند که با توجه به برخی محدودیت ها و رفع آنها در پژوهش های بعدی می توان به نتایج قابل قبول تری دست یافت و از این شیوه درمانگری و توانبخشی در موارد گسترده تری استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاده محمدی، علی، ملک خسروی، غفار، صدرالسادات، سیدجلال الدین، و بیرشک، بهروز. (1385). بررسی تاثیر موسیقی درمانگری فعال بر کاهش اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست. مجله روانشناسی، 10(2 (پیاپی 38))، 222-231. SID. https://sid.ir/paper/54384/fa

    Vancouver: کپی

    زاده محمدی علی، ملک خسروی غفار، صدرالسادات سیدجلال الدین، بیرشک بهروز. بررسی تاثیر موسیقی درمانگری فعال بر کاهش اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست. مجله روانشناسی[Internet]. 1385؛10(2 (پیاپی 38)):222-231. Available from: https://sid.ir/paper/54384/fa

    IEEE: کپی

    علی زاده محمدی، غفار ملک خسروی، سیدجلال الدین صدرالسادات، و بهروز بیرشک، “بررسی تاثیر موسیقی درمانگری فعال بر کاهش اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست،” مجله روانشناسی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38)، pp. 222–231، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button