مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربه دیجیتالی کاربران بانکداری اینترنتی با استفاده از روش هیوریستیک

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 گسترش نفوذ بانکداری اینترنتی در کشور, تجربه ی کاربری بانکداری اینترنتی را به یک عامل کلیدی جهت برتری در فضای رقابتی کنونی تبدیل کرده است. از این رو ارزیابی تجربه ی کاربری گامی کلیدی در جلب رضایت و وفاداری مشتریان به شمار می رود. روش تحقیق در این مطالعه, توصیفی است. برای ارزیابی تجربه ی کاربری روش های متعددی ارایه شده است که در این میان روش هیوریستیک (روش کیفی) یکی از گسترده ترین روش های ارزیابی تجربه ی کاربری سیستم های تعاملی به شمار می رود. این رویکرد یک روش اثربخش برای ارزیابی رابط کاربری مبتنی بر اصل طراحی کاربرمحور به شمار می رود. این مقاله تجربه ی کاربری را روی وب سایت های بانک های تجاری ملت, ملی و سامان را به عنوان یک مطالعه موردی, با اصول ده گانه کاربردپذیری نیلسن (1994)مورد بررسی قرار می دهد. یافته ها نشان می دهد که تفاوت هایی بین طراحی وب سایت های بانک ها؛ شامل برخی مشکلات مانند عدم اطلاع از زمان انتظار کاربر و عدم وجود قرارگیری مکان اطلاعات بصورت منطقی وجود دارد. در بین سه وب سایت بانکی که ارزیابی شد, بانک A کاربردپذیر تر از دو بانک دیگر شناخته شد و دلیل آن سادگی و عدم وجود اطلاعات غیر ضروری در سیستم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدکباری، بنفشه، کیماسی، مسعود، عابدی، احسان، و هندیجانی، رزا. (1398). بررسی تجربه دیجیتالی کاربران بانکداری اینترنتی با استفاده از روش هیوریستیک. مطالعات رفتار مصرف کننده، 6(1 )، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/268092/fa

    Vancouver: کپی

    سیدکباری بنفشه، کیماسی مسعود، عابدی احسان، هندیجانی رزا. بررسی تجربه دیجیتالی کاربران بانکداری اینترنتی با استفاده از روش هیوریستیک. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1398؛6(1 ):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/268092/fa

    IEEE: کپی

    بنفشه سیدکباری، مسعود کیماسی، احسان عابدی، و رزا هندیجانی، “بررسی تجربه دیجیتالی کاربران بانکداری اینترنتی با استفاده از روش هیوریستیک،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 6، no. 1 ، pp. 41–62، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button