Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

صنایعی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    241
  • دانلود: 

    111
کلیدواژه: 
چکیده: 

سخن سردبیر تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف کنندگان باید بیشتر طرفدار برند باشند تا محصولات تولید شده. چرا که تحولات جدید در بازارها، شرایطی را بوجود آورده است که مصرف کننده وفادار، به سختی یافت می شود. لذا برندهای موفق تر در بین همه بخش ها، از برنامه های وفاداری به عنوان تاکتیکهای بازاریابی استفاده می کنند. این کار برای ترغیب، تکرار معامله و شناختن بیشتر مشتریان انجام می پذیرد. . . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 111 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نظری محسن | فتحی هانیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    419
  • دانلود: 

    546
چکیده: 

پژوهش های متعدد بیانگر این مطلب است، تا زمانی که فروشندگان در بازار منصفانه عمل نکنند، مصرف کنندگان تشویق به وفاداری و خرید مجدد نخواهند شد. از این رو عوامل متعددی بر ادراک منصفانه مصرف کنندگان تاثیر گذار است. هدف از این پژوهش، بررسی اثر تفاوت قیمت و هنجار اجتماعی سلسه مراتبی و بومی بر ادراک قیمت گذاری منصفانه با تبیین نقش منبع تامین مالی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی-پیمایشی، و از نظر گردآوری داده ها کتابخانه ای-میدانی می باشد. همچنین این پژوهش مبتنی بر یک طرح آزمایشی عاملی با 8 سناریوی متفاوت بازی نقش است که در قالب پرسش نامه میان مشتریان هتل های بین المللی پارسیان انجام شد و داده های گردآوری شده از 240 پرسش نامه تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از بررسی داده ها و آزمون فرضیه ها نشان داد که تفاوت معناداری بین اثر-گذاری تفاوت قیمت در دو قیمت 10 هزار تومان و 150 هزار تومان بر ادراک منصفانه مشاهده نشده، اما تفاوت معناداری بین اثرگذاری هنجار اجتماعی سلسله مراتبی و بومی بر ادراک منصفانه مشاهده شده است. همچنین نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که اثر تعاملی منبع تامین مالی توسط شخص یا سازمان در رابطه با هنجار اجتماعی و ادراک منصفانه مورد تایید واقع گردید، اما اثر تعاملی منبع تامین مالی توسط شخص یا سازمان در رابطه با تفاوت قیمت و ادراک منصفانه مورد تایید قرار نگرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 546 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1773
  • دانلود: 

    1004
چکیده: 

با توجه به استقبال بسیار زیاد کاربران اینترنتی از سایتهای ارائه دهنده کانالها و خدمات بصورت آنلاین، امروزه یکی از مؤثرترین و بهینه ترین، روشها از حیث کم هزینه بودن، کارایی و جذب کاربران، استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوایی می باشد. بازاریابی محتوایی به فعالیتهای مرتبط با ایجاد و بروز رسانی محتوایی وبسایت برای جذب و حفظ کاربران اینترنتی در وبسایتها اطلاق می شود. هدف این مطالعه بررسی تأثیر چگونگی بکارگیری بازاریابی محتوایی بر قصد بازدید مجدد وبسایت در کسب و کارهای نوظهور اینترنتی با نقش تعدیلگری کیفیت وبسایت است. این پژوهش از حیث ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی بوده و از نظر هدف کاربردی است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده در اختیار 110 نفر از کاربران وبسایت مورد مطالعه قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل داده ها به کمک تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری، به دلیل بزرگتر بودن عدد معناداری t از مقدار 1. 96 برای متغیرهای: بازاریابی محتوایی با نقش تعدیل گری کیفیت وبسایت، کمیت و همچنین، کیفیت محتوای سایت؛ معنی دار بودن تأثیر هر سه متغیر بر قصد بازدید مجدد از سایت در سطح اطمینان 95% تأیید شد. بر اساس ضرایب استاندارد شده مسیر میان متغیرهای: بازاریابی محتوایی و قصد بازدید مجدد از سایت کمیت محتوای سایت و قصد بازدید مجدد از سایت و نهایتاً کیفیت محتوای سایت و قصد بازدید مجدد از سایت، مشاهده می شود که متغیر بازاریابی محتوایی به میزان 46%، کمیت محتوای سایت به میزان 19% و کیفیت محتوای سایت به میزان 60% تغییرات قصد بازدید مجدد از سایت را تبیین کرده و تأثیر مثبت و معنادار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1004 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1441
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

گسترش نفوذ بانکداری اینترنتی در کشور، تجربه ی کاربری بانکداری اینترنتی را به یک عامل کلیدی جهت برتری در فضای رقابتی کنونی تبدیل کرده است. از این رو ارزیابی تجربه ی کاربری گامی کلیدی در جلب رضایت و وفاداری مشتریان به شمار می رود. روش تحقیق در این مطالعه، توصیفی است. برای ارزیابی تجربه ی کاربری روش های متعددی ارایه شده است که در این میان روش هیوریستیک (روش کیفی) یکی از گسترده ترین روش های ارزیابی تجربه ی کاربری سیستم های تعاملی به شمار می رود. این رویکرد یک روش اثربخش برای ارزیابی رابط کاربری مبتنی بر اصل طراحی کاربرمحور به شمار می رود. این مقاله تجربه ی کاربری را روی وب سایت های بانک های تجاری ملت، ملی و سامان را به عنوان یک مطالعه موردی، با اصول ده گانه کاربردپذیری نیلسن (1994)مورد بررسی قرار می دهد. یافته ها نشان می دهد که تفاوت هایی بین طراحی وب سایت های بانک ها؛ شامل برخی مشکلات مانند عدم اطلاع از زمان انتظار کاربر و عدم وجود قرارگیری مکان اطلاعات بصورت منطقی وجود دارد. در بین سه وب سایت بانکی که ارزیابی شد، بانک A کاربردپذیر تر از دو بانک دیگر شناخته شد و دلیل آن سادگی و عدم وجود اطلاعات غیر ضروری در سیستم بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1441

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1064
  • دانلود: 

    244
چکیده: 

اقبال مصرف کنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه به گونه ای است که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاری از فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی می کنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنه ی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردم نگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعه ی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی، روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمه ساختاریافته، مشاهده غیرمستقیم و مستقیم، حضور در کنش های فردی و جمعی و یادداشت برداری راه های جمع آوری داده های مورد نیاز پژوهش است. استفاده از استقراء در بررسی داده های جمع آوری شده در فرآیند مشاهده، مصاحبه، یادداشت برداری، استخراج گزاره، کدگذاری باز، کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشان داد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقوله ی پشتیبانی دولت ملّی گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه، پشتیبانی مردم ملّی گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدأ ترکیه و فضای مناسب کسب وکار در جمهوری ترکیه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1064

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 244 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2346
  • دانلود: 

    1344
چکیده: 

شناخت اندکی درباره رفتار مصرف کننده بخصوص رفتار انتخاب مصرف کننده در برابر خرید و مصرف محصولات لذت بخش از فروشگاههای زنجیره ای همواره تخفیف در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مفهومی رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش بر اساس عوامل موثر بر خرید می باشد. رویکرد پژوهش آمیخته می باشد و از لحاظ هدف، کاربردی می باشد. به این ترتیب در بخش کیفی، داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و از استراتژی نظریه داده بنیاد مشتمل بر کدگذاری باز، محوری و انتخابی و نیز الگوی مبنایی این نظریه به منظور دستیابی به مدل مستخرج از پژوهش استفاده شده است. برای انتخاب نمونه، روش نمونه گیری گلوله برفی که جزو روش های نمونه گیری هدفمند می باشد، تا حصول اصل اشباع نظری بکار گرفته شد. همچنین در بخش کمی، داده ها از طریق پرسشنامه گردآوری و روش توصیفی پیمایشی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل و تبیین مدل پیشنهادی به کارگرفته شده است. نتایج کیفی پژوهش در قالب مدل تأیید شده و برازش یافته شامل شش مقوله یا بعد اصلی (انگیزش های خرید لذت بخش، ویژگی های فروشگاه، ویژگی های فردی، استراتژی ها، ارتباطات و وفاداری مشتری) و 23 بعد فرعی است. نتایج در بخش کمی نشان داد که انگیزش های خرید لذت بخش، ویژگی های فروشگاه، ویژگی های فردی بر استراتژی ها و ارتباطات تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین استراتژی ها و ارتباطات بر وفاداری مشتریان در انتخاب محصولات لذت بخش تاثیر مثبت دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5192
  • دانلود: 

    2415
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ارتباطات بازاریابی شبکه اجتماعی بر ارزش ویژه برند، ارزش ویژه ارتباطی و پاسخ مشتری است. ابعاد ارتباطات بازاریابی شبکه های اجتماعی سرگرمی، تعامل، به روز بودن، سفارشی سازی و تبلیغات شفاهی درنظر گرفته شد. از آگاهی از برند و تصویر برند بعنوان دو بُعد اصلی ارزش ویژه برند استفاده شد. همچنین ترجیح برند، تمایل به پرداخت بالاتر و وفاداری به برند، بعنوان ابعاد اصلی پاسخ مشتری لحاظ شد. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 89/0 بدست آمد. جامعه آماری پژوهش کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام چرم درسا هستند. باتوجه به حجم بالای جامعه، از نمونه گیری تصادفی ساده با حجم 300 نفر استفاده شد. داده های گردآوری شده در دو سطح آمار توصیفی و استباطی تحلیل شد. از مدلسازی معادلات ساختاری برای آزمون مدل و بررسی فرضیه های پژوهش استفاده شد. نتایج پژوهش به مدیران شبکه های اجتماعی کمک کند تا از طریق ساز و کارهای موجود در ارزش ویژه برند و ارزش ویژه ارتباطی، بر پاسخ مشتری تاثیرگذار باشند. با استفاده از نتایج این پژوهش می توان به مدیران بازاریابی پیشنهاد کرد با استفاده از ساز و کارهای پیش بینی شده در ارتباطات بازاریابی شبکه اجتماعی و همچنین با فراگیر کردن فعالیت های برند خود در شبکه های اجتماعی پاسخ های مشتریان به این فعالیت ها را مشاهده نموده و با استفاده از این سازوکارها، وفاداری مشتریان به برند خود را تقویت نموده و پاسخ مشتریان در جهت افزایش رضایت از برند را دریافت نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2415 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    125-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1227
  • دانلود: 

    1493
چکیده: 

مصرف کنندگان همواره در جستجوی بازارهایی هستند که بتواند نیازهای خود را به بهترین شکل برآورده ساخته و کالا و خدمات با کیفیت خریداری کنند. همچنین با پیشرفت هایی که در زمینه فنآوری اطلاعات صورت گرفته، این موضوع باعث پیدایش و توسعه شکل جدیدی از بازار به نام بازارهای اینترنتی شده که این فروشگاه های اینترنتی به دنبال ارائه برندهای اصیل برای ارضا نیازهای درونی و بیرونی مشتریان خود می باشند. از سوی دیگر برخی بنگاه ها، تلاش دارند تا در بازار با ایجاد محدودیت در تعداد و یا زمان برای خریدار، نیاز به خرید بیشتری نزد مشتریان ایجاد کنند. هدف محقق در این پژوهش شناسایی عوامل اثرگذار بر مفهوم بازاریابی کمیابی با تاکید بر نقش اصالت برند می باشد. پژوهش حاضر دارای رویکردی بنیادی بوده و به دنبال ارائه مدلی مفهومی به منظور تبیین مفهوم بازاریابی کمیابی با تاکید بر اصالت برند در حوزه رفتار خرید اینترنتی میباشد و پژوهشگر از رویکرد آمیخته استفاده کرده است. به این ترتیب که در بخش کیفی از استراتژی نظریه داده بنیاد و مشتمل بر کدگذاری باز، محوری، انتخابی به منظور دستیابی به مدل الگوی پژوهش بهره برده شده است. در بخش کمی از روش توصیفی پیمایشی و برای آزمون مدل پیشنهادی از نرم افزار پی ال اس استفاده شده است که نتایج پژوهش در قالب یک مدل تایید شده و برازش یافته، شامل 5 بعد اصلی و 33 بعد فرعی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1227

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1493 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    149-169
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1390
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

برندهای خودروساز چینی در سال های اخیر رشد زیادی در بازار ایران داشته اند و سهم از بازار آن ها افزایش یافته است، در این تحقیق هدف محققین این بوده است که دریابند چه تداعیاتی در ذهن مخاطبان نسبت به برندهای خودروساز چینی وجود دارد، این تداعیات چه جنس و شدتی در ذهن مخاطبان دارند و چگونه این تداعیات باعث خرید خودروهای چینی می شوند. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه و روش استعاره های استخراجی زالتمن (زیمت) استفاده شده است، جامعه مورد مطالعه افرادی بودند که تجربه استفاده از خودروهای چینی را داشته اند (استفاده کنندگان سابق، استفاده کنندگان فعلی). یافته های تحقیق به صورت نقشه و شبکه تداعیات ذهنی مخاطبان نشان داد که ویژگی ها، کارکردها و ارزش های خودروهای چینی عمدتاً منفی هستند و میزان تکرار تداعیات منفی در گفته های مخاطبان بیشتر بود. مهم ترین تداعیات مثبت شامل قیمت نسبتاً کم و مصرف کم سوخت بودند و مهم ترین تداعیات منفی شامل هزینه های نگهداری بالا، ریسک بالای فروش، بی کلاس بودن، برند ضعیف کشور و کیفیت فنی پایین خودرو بودند. تحقیق در مقایسه با تحقیقات پیشین عمدتاً نتایج یکسانی را از حیث تداعیات، نگرش ها، ویژگی ها، کارکردها و ارزش ها داشت و نشان داد که مانند بسیاری از نقاط دنیا نسبت به برند کشور چین و محصولات چینی تداعیات و نگرش های مثبتی وجود ندارد، اما به دلیل فعالیت این برندها در بازار کشورهای در حال توسعه و این واقعیت که مردم این کشورها از نظر مالی قدرت زیادی ندارند، علیرغم وجود تداعیات و نگرش های منفی نسبت به این محصولات، مردم آن ها را به دلایلی مانند ناچاری خریداری می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    171-191
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    427
چکیده: 

آنچه که در ایران و در شرایط کنونیِ کشور به یک چالش تبدیل شده، دیدگاه مصرف کننده در مورد برتری محصولات خارجی است. مطالعات داخلی نشان می دهد، تمایل مصرف کنندگان ایرانی به خرید کالاهای ایرانی از حد مطلوب کمتر است. همین مسئله به یکی از دغدغه های دولتمردان و تولیدکنندگان ایرانی تبدیل شده است. هر مصرف کننده پیش فرض هایی برای انتخاب محصولات مورد نظر خود داشته و هر فرد برای خود سیستمی از سازه های شخصی را شکل می دهد و از آن برای معنا دادن به دنیای اطرافش بهره می برد. به عبارتی رفتار اشخاص توسط همین سازه های شناختی هدایت می شود که اگر به طور صحیح احصاء شوند به درک عمیق تر و منسجم تر و همچنین ایجاد بینش های جدید نسبت به موضوع مورد مطالعه برای پژوهشگران منجر می شود. هدف این مطالعه نگاشت نقشه ذهنی مصرف کنندگان نسبت به کالای ایرانی می باشد. در این راستا، با پانزده نفر از مصرف کنندگانی که نسبت به کشور مبدأ درگیری ذهنی بالایی داشتند، مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از تکنیک زیمت انجام گرفت و نقشه اِجماعی کالای ایرانی استخراج گردید. این نقشه شامل 37 سازه ذهنی مثبت و منفی است که در بین آن ها سازه هایی مثل "دور ریختن پول"، "عدم اطمینان"، "حس فریب خوردن"، "عدم نوآوری"، "عدم اعتماد"، "دوری کردن از کالای ایرانی"، " طراحی نامناسب"، "جذابیت کم" و "عدم زیبایی" دیده می شود. در انتها بر اساس روابط بین سازه ها، سازه های مرکزی و تأثیر گذار که کنترل سایر سازه ها را در دست دارند، استخراج گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 427 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    193-211
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    770
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

برندسازی به عنوان شکل جدیدی از ارتباطات میان مشتریان و بانک ها به منظور الزام رقابتی و پارادایم غالب در بازاریابی صنعت بانکداری مطرح است. این مفهوم بسیار پویا بوده و علیرغم پژوهش های گسترده، هنوز به اندازه کافی موردبررسی قرار نگرفته است. هدف این پژوهش، شناسایی و سطح بندی عوامل تشکیل دهنده برند در صنعت بانکداری می باشد که ازنظر نتیجه توسعه ای و از منظر هدف کاربردی به شمار می آید. پژوهش حاضر از روش ترکیبی بهره می گیرد بدین صورت که نخست عوامل تشکیل دهنده برند در صنعت بانکداری کشور بامطالعه مبانی نظری و با استفاده از روش دلفی(اخذ نظر خبرگان) شناسایی و سپس از طریق رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری نسبت به سطح بندی عوامل برندسازی اقدام شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که عوامل یازده گانه برند سازی در سیستم بانکی در پنج سطح به ترتیب وفاداری برند در سطح اول، تمایل برند، دلبستگی برند و اعتماد برند در سطح دوم، ابعاد تعهد برند، رضایت برند، شخصیت برند، شهرت برند و ارزش ادراک شده در سطح سوم، کیفیت خدمات در سطح چهارم و هویت برند در سطح پنجم طبقه بندی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 770

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    213-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    652
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

در دهه های اخیر، بازاریابی اجتماعی به عنوان یک نگرش مؤثر بر تغییر رفتار تکامل یافته است. امروزه یکی از دغدغه های سلامتی برای جوانان جلوگیری از گرایش آن ها به دخانیات است. پیام های هشدار دهنده گرافیکی یکی از طرح های توسعه داده شده در بازاریابی اجتماعی است که هدف آن افزایش کنش ترک یا کاهش مصرف سیگار است. این پیام ها، روشی است که امید می رود بتوان از طریق آن با مصرف کننده سیگار و اطرافیان او ارتباط برقرار کرد تا رفتار مصرفی وی تعدیل شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر هشدار های گرافیکی روی پاکت های سیگار است. در پیمایش انجام شده داده های مورد نیاز از 126 نفر از دانشجویان سیگاری دانشگاه های تهران در منطقه یک جمع آوری و مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج تحلیل آماری نشان داد که سطوح هشدار دهنده در پرتو متغیر دفعات مصرف سیگار منجر به ایجاد ترس می شود و ترس بر روی باور به تهدید سلامت ناشی از مصرف سیگار تاثیر می گذارد. با این حال یافته ها نشان داد هشدار های گرافیکی بر نیات ترک سیگار تاثیری ندارد ولی در تعامل با دفعات مصرف سیگار می تواند بر نیات ترک سیگار تاثیر داشته باشد. نتایج این پژوهش همچنین نشان می دهد که پیام های تصویری برخلاف پیام های متنی تأثیر گذاری بیشتری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 652

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    229-249
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1365
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

خرید کردن یکی از ابزارهای ضروری در تأمین نیازهای اولیه و ارضای نیازهای روانی است. هدف این مطالعه، فهم خرید شب عید در زنان است که منظور آن کسب درک و بینش عمیق تر و غنی تر درباره این پدیده می باشد. از اینرو توجه به رفتار خرید شب عید از نگاه زنان ایرانی از نوآوری این پژوهش می باشد. پژوهش حاضر با صبغه کیفی مبتنی بر پارادایم تفسیری است که به مدد راهبرد پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. به منظور گردآوری داده ها با سیزده نفر از زنان خانه دار و شاغلی که دارای فرزند و در بازه سنی 30 تا 40 سالگی بودند، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. برای تحلیل داده های مصاحبه از روش ون منن (تجزیه و تحلیل درون مایه ای) استفاده شده است. یافته های حاصل از پژوهش مشتمل بر سه درون مایه است که عبارتند از «ماهیت خرید شب عید»، «پیامدهای خرید شب عید» و «فرایند خرید شب عید». نتایج پژوهش نشان می دهد که پدیده خرید شب عید دارای چهار درون مایه «اتمام روزهای سخت»، «شادی و تکاپو»، «خوداظهاری» و «نوستالژی کودکانه» است و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی مثبت و منفی به همراه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    245-265
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1419
  • دانلود: 

    1469
چکیده: 

یکی از چالش های اساسی بازاریابی خدمات این است که ناملموس هستند. شاید به همین دلیل باشد که بازاریابی و فروش خدمات سخت تر از کالاها بوده و موفقیت در آن مستلزم به کارگیری استراتژی های بازاریابی و برندسازی کارآمدتر و نیز کارکنان فروش تواناتر است. این پژوهش که به طراحی مدل برندسازی خدمات در شرکت های بیمه بازرگانی پرداخته است، از دید روش ترکیبی (کیفی و کمی)، از منظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی است و در دو فاز صورت گرفته است. در فاز کیفی با 40 نفر از خبرگان صنعت بیمه که عمدتاً مدیران میانی و عملیاتی/روابط عمومی بودند، مصاحبه هایی صورت گرفت و طی آن مهم ترین شاخص های مؤثر برندسازی در شرکت های بیمه بازرگانی کشور استخراج گردید. در این بخش از پژوهش 132 مفهوم، 25 مقوله و 7 محور کلّی برای برندسازی شرکت های بیمه بازرگانی شناسایی شدند که عبارتند از: توانمندی های فنّی، پشتیبانی، و مدیریتی و نیز آمیزه بازاریابی خدمات، ویژگی های محیطی، استراتژی فروش، و بازاریابی داخلی. بدین ترتیب، مدل تحقیق با استفاده از روش برخواسته از داده ها تبیین گردید. در فاز دوّم پژوهش برای تعیین میزان اهمّیت نسبی متغیرهای مدل و تحلیل نتایج از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد و مدل به دست آمده در فاز اول پژوهش مورد تأیید کمی نیز قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1469 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    267-286
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1165
  • دانلود: 

    988
چکیده: 

هدف این پژوهش، تحلیل محتوای ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ ی مدیریت فروش و رفتار مصرف کننده ورزشی در نشریات مدیریت ورزشی ایران می باشد. نوع پژوهش، آمیخته ی مبتنی بر تحلیل محتوا است. نمونه ی آماری کل شمار و شامل، ﻣ ﻘ ﺎ ﻻ ت نشریات علمی-پژوهشی ایران از سال 1382 تا پایان خردادماه 1397، برابر 331 مقاله می باشد. ابزار پژوهش برگه های کدگذاری بوده اند که روایی (راستی) آن ها توسط اساتید متخصص در بازاریابی ورزشی تأیید شده است. پایایی (درستی) مربوطه با ضریب توافق بین کدگذاران به وسیله فرمول پی اسکات (94%) بدست آمده است. بررسی های انجام شده نشان داد که ﺑ ﻴ ﺸ ﺘ ﺮ ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ ی انجام شده در فصلنامه رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی با 36 مقاله ﻣ ﻨ ﺘ ﺸ ﺮ گردیده است. محور اﺻ ﻠ ﻲ ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ ، در حوزه ی ارزیابی اثر برند شدن (%2/14)، ﺑ ﻮ د و در حوزه ی پژوهشی: وابستگی روانی مصرف کننده ورزشی (%15/21) ﺑ ﻮ ده است. (%7/86) ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ از روش ﻛ ﻤ ّﻲ و (%85/46) از نرم افزار آماری (SPSS) اﺳ ﺘ ﻔ ﺎ ده ﺷ ﺪ ه است. (%4/96) پژوهش های مذکور دارای هدف کاربردی و گروه مشتریان کالا و خدمات ورزشی با (%39) ﺳ ﻄ ﺢ ﺗ ﺤ ﻠ ﻴ ﻞ ﻏ ﺎ ﻟ ﺐ بود که (%2/39) ﻣ ﻄ ﺎ ﻟ ﻌ ﺎ ت روی آن ها، ﺻ ﻮ رت ﮔ ﺮ فته است. (%6/97) موارد از داده ﻫ ﺎ ی ﻣ ﻘ ﻄ ﻌ ﻲ ﺑ ﺎ پرسشنامه (%65/80) انجام و از داده ﻫ ﺎ ی ﻃ ﻮ ﻟ ﻲ اﺳ ﺘ ﻔ ﺎ ده نشده است. جالب توجه اینکه (%43/31) ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ در سطح ملی و ﺗ ﻮ ﺳ ﻂ 3 ﻧ ﻮ ﻳ ﺴ ﻨ ﺪ ه (%2/43) اﻧ ﺠ ﺎ م گردیده است. همچنین (%85/52) ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ ﺣ ﺪ اﻗ ﻞ دارای یک ﻧ ﻮ ﻳ ﺴ ﻨ ﺪ ه ی زن ﺑ ﻮ ده اﻧ ﺪ واز ﺳ ﺎ ل 1392 روﻧ ﺪ ﭘ ﮋ وﻫ ﺸ ﻲ این حوزه، رﺷ ﺪ ﭼ ﺸ ﻢ ﮔ ﻴ ﺮ ی داشته است. بنابراین، انتظار می رود این پژوهش ها با ﺷ ﻨ ﺎ ﺳ ﺎ ﻳ ﻲ ﻣ ﺴ ﺎ ئل ﻣ ﻮ ﺟ ﻮ د و ﮔ ﺬ ﺷ ﺘ ﻪ ، روﻳ ﻜ ﺮ دی آﻳ ﻨ ﺪ هﻧ ﮕ ﺮ جهت ﻛ ﺸ ﻒ ﻓ ﺮ ﺻ ﺖ ﻫ ﺎ و ﺟ ﻬ ﺖ دﻫ ﻲ به پژوهش های آتی در اختیار دست اندرکاران این حوزه، قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 988 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    287-309
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1437
  • دانلود: 

    1162
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ارتقای تجربه و پاسخ مشتری با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد. بنابراین شناسایی مقوله هایی که به ارتقای تجربه و پاسخ مشتری منجر می گردد و راهبردهای مورد نیاز در این زمینه از اهداف این پژوهش می باشد. پژوهش پیش رو با روش گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) سیستماتیک انجام شد. نمونه گیری در این پژوهش به صورت نمونه گیری نظری می باشد. داده ها از طریق ابزار مصاحبه جمع آوری گردید. انجام مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. در مجموع مصاحبه ها با 14 نفر از مشتریان و متخصصان که از بازاریابی رسانه های اجتماعی در زمینه پوشاک و در شهر اصفهان استفاده می کنند انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق سه نوع کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت و در نهایت مدل پژوهش به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که مقوله های مدیریت زمان، مدیریت هزینه، مدیریت اوقات فراغت، انتخاب محصول مناسب، تمایل به رفاه و آسایش و نفوذ اجتماعی عوامل علّی و سبب ساز مشارکت مشتری و استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشند که این مقوله ها از طریق راهبردهای پژوهش حاضر یعنی قابلیت های رسانه های اجتماعی، تحرک و پویایی مشتری و ارزش درک شده به تجربه و پاسخ مشتری منجر می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1437

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    311-332
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1422
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

امروزه صادرات و بویژه بخش بازاریابی در این حوزه به عنوان عامل برتری و مزیت رقابتی برای کشورهای در حال توسعه و نیز توسعه یافته مطرح شده است. از طرفی صادرات محصولات فرهنگی به عنوان محصولاتی که می تواند معرف سیمای واقعی و فرهنگی کشور ما بوده و کمک شایانی در جهت صادرات غیر نفتی باشد، در سال های اخیر از جهات مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. بی تردید در این زمینه شناسایی عوامل و طراحی الگویی اثربخش برای صادرات محصولات فرهنگی در جامعه علمی قابل ملاحظه است. روش پژوهش مورد استفاده در این پژوهش از نوع آمیخته کیفی – کمی است بدین شرح که ابتدا عوامل اثرگذار بر بازاریابی صادرات بالغ بر 120 عامل از ادبیات پژوهش شناسایی شده و سپس با استفاده از «روش هفت مرحله ای کلایزی» تعداد 33 عامل مهم شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل عاملی اکتشافی قرار گرفت. در بخش تحلیل کمی تعداد 29 عامل که به لحاظ بار عاملی تأیید شده اند با روش تحلیل مؤلفه های اصلی در 6 مفهوم طبقه بندی شده و به عنوان الگویی جهت موفقیت در بازاریابی صادرات محصولات فرهنگی شناسایی و معرفی شده اند. با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت فرایند صادرات محصولات فرهنگی تا حدود زیادی به ادراکات و نحوه ی تعامل با مشتری بستگی دارد که خود نشأت گرفته از توانمندی های شرکت و ویژگی های محصول است که تحت عنوان ویژگی های داخلی مؤثر شناخته شده اند و ویژگی های خارجی اثرگذار در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1422

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0