مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 60

چکیده

 این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفه های قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر, برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه, هنجارهای اجتماعی و خودباوری می شود. تحقیق حاضر کمّی,-کاربردی بودهو, روش پژوهش آن توصیفی است. و در این پژوهش از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری داده ها از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی استفاده شده است. یافته های پژوهش, با استفاده از آزمون های, تحلیل عاملی و معادلات ساختاری در نرم افزارهای تحلیلی " اس پی اس اس"و" لیزرل" مورد تجزیه وتحلیل و برازش قرار گرفت. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که رابطه بین شبکه های اجتماعی با قصد کارآفرینانه و مؤلفه های آن به خوبی معنادار است بوده و متغیر شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی و مؤلفه های آن تأثیر دارد. از بین مؤلفه های مورد بررسی, بیشترین تأثیر و معناداری به ترتیب برای مؤلفه های خودباوری کارآفرینانه, هنجارهای اجتماعی و نگرش نسبت به رفتار کارآفرینانه است. درنهایت با آزمون های تحلیل ساختاری و مدل معادلات ساختاری تمام فرضیات پژوهش تأیید شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرواحدی، سیدسعید، و حسین پور، داوود. (1398). تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 7(29 )، 35-60. SID. https://sid.ir/paper/268115/fa

    Vancouver: کپی

    میرواحدی سیدسعید، حسین پور داوود. تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند[Internet]. 1398؛7(29 ):35-60. Available from: https://sid.ir/paper/268115/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید میرواحدی، و داوود حسین پور، “تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی دانشجویان،” مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، vol. 7، no. 29 ، pp. 35–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button