Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

535
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران، بر اساس رویکرد نقش گرای نظام بنیاد هلیدی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 62

چکیده

 در سال های اخیر, شاهد تغییر کتاب های درسی زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی به ویژه در دوره دوم متوسطه بوده ایم. به نظر می رسد که مناسب نبودن منابع درسی پیشین, مؤلفان این کتاب ها را به اعمال تغییرات ساختاری و محتوایی در این کتاب ها وا داشته است. بنابراین, انتظار می رود که در نگارش کتاب های تازه تألیف, دیدگاه های مختلف علمی مورد توجه قرارگرفته باشد و با نظریه های علمی روز همسویی داشته باشند. دستور نقش گرای نظام بنیاد هلیدی (2004) ازجمله نظریه هایی است که در کاربردی کردن نظریه های زبان شناسی در امر آموزش زبان توفیق بسیار داشته است. هدف از پژوهش حاضر, بررسی کتاب های درسی زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه در ایران از منظر فرانقش متنی دستور نقش گرای نظام بنیاد هلیدی و تعیین بسامد و نوع آغازگرهای متنی در متون خواندن این سه کتاب است. برای این کار, 301 بند در بخش خواندن این سه کتاب انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که مؤلفان این کتاب ها با این مفاهیم آشنایی داشته و در بسیاری از موارد در انتخاب متون خواندن, ازنظر نوع و تعداد آغازگر و تعداد بندهای ساده و مرکب, این مؤلفه ها را مدنظر داشته اند, اما در مواردی هم در نحوة توزیع مؤلفه های مذکور, به خصوص در توزیع درس به درس با توجه به پایة تحصیلی, دقت لازم را نداشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یگانه، شهناز، و صحرایی، رضامراد. (1397). بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران, بر اساس رویکرد نقش گرای نظام بنیاد هلیدی. علم زبان، 5(8 )، 31-62. SID. https://sid.ir/paper/268724/fa

    Vancouver: کپی

    یگانه شهناز، صحرایی رضامراد. بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران, بر اساس رویکرد نقش گرای نظام بنیاد هلیدی. علم زبان[Internet]. 1397؛5(8 ):31-62. Available from: https://sid.ir/paper/268724/fa

    IEEE: کپی

    شهناز یگانه، و رضامراد صحرایی، “بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران, بر اساس رویکرد نقش گرای نظام بنیاد هلیدی،” علم زبان، vol. 5، no. 8 ، pp. 31–62، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا