Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

467
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش یک برنامة هوش فرهنگی بومی بر ازخودبیگانگی تحصیلی در بین زبان آموزان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش فرهنگی بومی بر مبنای رویکرد انتقادی بر کاهش از خودبیگانگی تحصیلی در بین زبان آموزان ایرانی بود. روش مطالعه ی حاضر از نوع مطالعات شبه آزمایشی بر اساس طرح آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. بر این اساس, 40 نفر زبان آموز از بین آموزشگاه های شهر تبریز با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و برنامه ی آموزش هوش فرهنگی بومی شده طی 8 جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد و هر دو گروهِ کنترل و آزمایش به پرسش نامه ی ازخودبیگانگی تحصیلی در دو مرحلة پیش آزمون و پس آزمون پاسخ دادند. یافته های حاصل از آزمون کواریانس چندمتغیری نشان داد که مداخله ی آموزشی اثر معنی داری بر کاهش احساس بی معنایی, احساس انزوا و ناتوانی در گروه آزمایشی داشت. نتایج به دست آمده در حالت کلی بیانگر تأثیر آموزش برنامه ی هوش فرهنگی بومی شده بر حفظ هویت ایرانی و کاهش از خودبیگانگی زبان آموزان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، حجت، مصطفی لو، طاهره، عبدلی سلطان احمدی، جواد، و پورناصح، سولماز. (1396). اثربخشی آموزش یک برنامة هوش فرهنگی بومی بر ازخودبیگانگی تحصیلی در بین زبان آموزان انگلیسی. روان شناسی فرهنگی، 1(2 )، 113-131. SID. https://sid.ir/paper/268850/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی حجت، مصطفی لو طاهره، عبدلی سلطان احمدی جواد، پورناصح سولماز. اثربخشی آموزش یک برنامة هوش فرهنگی بومی بر ازخودبیگانگی تحصیلی در بین زبان آموزان انگلیسی. روان شناسی فرهنگی[Internet]. 1396؛1(2 ):113-131. Available from: https://sid.ir/paper/268850/fa

    IEEE: کپی

    حجت محمودی، طاهره مصطفی لو، جواد عبدلی سلطان احمدی، و سولماز پورناصح، “اثربخشی آموزش یک برنامة هوش فرهنگی بومی بر ازخودبیگانگی تحصیلی در بین زبان آموزان انگلیسی،” روان شناسی فرهنگی، vol. 1، no. 2 ، pp. 113–131، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا