مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روان درمانی مثبت نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 111

چکیده

 مقدمه: بحران اصلی دوره نوجوانی هویت یابی می باشد. چاره اندیشی, تهیه و اجرای درمان برای کاهش بحران هویت می تواند کمکی بزرگ به سلامت جسمی و روحی نوجوان کند. این پژوهش باهدف تعیین اثربخشی روان درمانی مثبت ­ نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت دانش­ آموزان دختر و پسر متوسطه دوم انجام شده است. روش کار: روش پژوهش نیمه تجربی با گروه کنترل و طرح پیش­ آزمون, پس­ آزمون بود. جامعه آماری شامل 130 پسر و 180 دختر, در پایه ­ های یازدهم و دوازدهم مقطع متوسطه شهرستان فریمان در سال تحصیلی 97-1396 بود که با روش نمونه ­ گیری هدفمند انتخاب شدند. از میان این دانش­ آموزان, 30 دانش ­ آموز دختر و 28 دانش­ آموز پسر انتخاب و به ­ صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند (14 پسر و 15 دختر در هر گروه). گروه های آزمایش پسران و دختران در 7 جلسه هفتگی جداگانه آموزش­ های روان درمانی مثبت نگر را به شیوه گروهی دریافت نمودند. ابزار پژوهش, پرسشنامه بحران هویت بود. داده­ ها با استفاده از نرم ­ افزار SPSS و با روش آماری تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که روان درمانی مثبت­ نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت پسران (01/0P=, 55/7F=) و دختران (01/0P=, 11/16F=) اثر داشته است. نتیجه گیری: ازآنجا که روان درمانی مثبت ­ نگر باعث بهبود بحران هویت پسران و دختران می ­ شود, می­ توان از آن برای کاهش مشکلات روان­ شناختی ناشی از بحران هویت دانش ­ آموزان در مدارس بهره برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جوانمرد، جواد، رجایی، علیرضا، و خسروپور، فرشید. (1398). اثربخشی روان درمانی مثبت نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم. مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 6(1 )، 101-111. SID. https://sid.ir/paper/269007/fa

Vancouver: کپی

جوانمرد جواد، رجایی علیرضا، خسروپور فرشید. اثربخشی روان درمانی مثبت نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم. مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت[Internet]. 1398؛6(1 ):101-111. Available from: https://sid.ir/paper/269007/fa

IEEE: کپی

جواد جوانمرد، علیرضا رجایی، و فرشید خسروپور، “اثربخشی روان درمانی مثبت نگر به شیوه گروهی بر بحران هویت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم،” مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، vol. 6، no. 1 ، pp. 101–111، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269007/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button