مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانشگاه فرهنگیان به مثابة سازمانی یادگیرنده (ابعاد، مؤلفه ها و راهکارها)

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 195

چکیده

 سازمان های یادگیرنده به طور مستمر در پی افزایش قابلیت های خود در زمینة خلاقیت, نوآوری و تحول هستند که این امر, عمدتاً از راه آموزش و بهره ورساختن نیروی های انسانی مناسب و بهسازی فرایندها میسر می شود. در این میان نقش و تأثیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده در تربیت معلمان کشور, از اهمیت والایی برخوردار است. در همین زمینه, پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش و تأثیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده در تربیت معلمان کشور با تأکید بر ابعاد اصلی و مؤلفه های آن انجام شده است. این پژوهش از نظر داده کیفی و بر اساس هدف, از نوع پژوهش-های توسعه ای و کاربردی است. جامعة آماری پژوهش شامل صاحب نظران, کارشناسان و متخصصان موضوعی دانشگاهی؛ مدیران و معاونان (ستاد/صف) دانشگاه فرهنگیان و حوزة ستادی وزارت آموزش و پرورش و اسناد و متون مرتبط با موضوع بوده است. در نمونه گیری از روش های هدفمند و سندکاوی (در حوزة مقوله ها و ابعاد) استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن از روش زمینه ای داده بنیاد تا مرز اشباع استفاده شده است. یافتة اصلی پژوهش حاضر تدوین و تبیین عناصر اصلی تبدیل دانشگاه فرهنگیان به سازمان یادگیرنده در ابعاد رهبری و بینش سازمانی, فرهنگ سازمانی و مدیریت منابع انسانی, نقش در جامعه, قابلیت دسترسی و منابع, نوآوری و خلاقیت, فناوری اطلاعات و ارتباطات, و دسترسی جهانی و شرایط سیاسی, شرایط اقتصادی, شرایط اجتماعی, شرایط تکنولوژیکی (ابعاد (عام) و نیز مؤلفه های ذیل هر بعد, برای تبدیل دانشگاه فرهنگیان به سازمان یادگیرنده همراه با ارائة یک «مدل مفهومی» است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تورانی، حیدر. (1396). دانشگاه فرهنگیان به مثابة سازمانی یادگیرنده (ابعاد, مؤلفه ها و راهکارها). مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 1(3 (پیاپی 4) )، 165-195. SID. https://sid.ir/paper/269474/fa

    Vancouver: کپی

    تورانی حیدر. دانشگاه فرهنگیان به مثابة سازمانی یادگیرنده (ابعاد, مؤلفه ها و راهکارها). مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1396؛1(3 (پیاپی 4) ):165-195. Available from: https://sid.ir/paper/269474/fa

    IEEE: کپی

    حیدر تورانی، “دانشگاه فرهنگیان به مثابة سازمانی یادگیرنده (ابعاد, مؤلفه ها و راهکارها)،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 1، no. 3 (پیاپی 4) ، pp. 165–195، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button