Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی در « گروه های آموزشی » و « درس پژوهی» به عنوان دو مؤلفه ی ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان با تکیه بر شباهت ها و تفاوت ها

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 45

چکیده

 یکی از اهداف اساسی هر آموزش و پرورشی از جمله آموزش و پرورش ایران بالا بردن من حرفه ای معلمانش می باشد. درس پژوهی یکی از راهکارهای ژاپنی است که این هدف را در عرصه ی تعلیم و ترتیب دنبال می کرده است. بررسی ها در خصوص پیشینه ی همچون تفکری در آموزش و پرورش ایران, حداقل بعد از انقلاب اسلامی, تایید می کند که مدلی مشابه درس پژوهی, با تمایزهایی اندک, با عنوان «گروه های آموزشی» وجود داشته و فعلاً نیز در آن فعال است. نیم نگاهی به اهداف و وظایف گروه های آموزشی در ادارات و مدارس, معلوم می دارد که درس پژوهی به نوعی دیگر و شاید کامل تر, جزو وظایف گروه های آموزشی بوده است. با این اوصاف این مطالعه, با روش توصیفی و تحلیلی و با ابزار کتابخانه ای به دنبال این است تا بتواند با بر شمردن شباهت ها و تمایز ها ی این دو بهتر و بیشتر نشان بدهد که چگونه این دو ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان, از جهات گوناگون, نظیر اهداف, روش ها, دوره های زمانی و. . . با هم یکی بوده اند و شاید حداقل با وجود گروه های آموزشی در آموزش و پرورش ایران, نیازی به فعالیتی گسترده با این وسعت در خصوص درس پژوهی نبوده و امکان داشته که مسوولین ذیربط و برنامه ریزان آموزشی, با آسیب شناسی گروه های آموزشی به رفع ایرادات پرداخته و آن را فعال تر می نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهنام، رسول، و رجب زاده، جعفر. (1398). تاملی در « گروه های آموزشی » و « درس پژوهی» به عنوان دو مؤلفه ی ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان با تکیه بر شباهت ها و تفاوت ها. پویش در آموزش علوم انسانی، 4(14 )، 28-45. SID. https://sid.ir/paper/269512/fa

    Vancouver: کپی

    بهنام رسول، رجب زاده جعفر. تاملی در « گروه های آموزشی » و « درس پژوهی» به عنوان دو مؤلفه ی ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان با تکیه بر شباهت ها و تفاوت ها. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1398؛4(14 ):28-45. Available from: https://sid.ir/paper/269512/fa

    IEEE: کپی

    رسول بهنام، و جعفر رجب زاده، “تاملی در « گروه های آموزشی » و « درس پژوهی» به عنوان دو مؤلفه ی ارتقا دهنده ی من حرفه ای معلمان با تکیه بر شباهت ها و تفاوت ها،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 4، no. 14 ، pp. 28–45، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا