مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ترسیم در استدلال های هندسی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 از زمان های دور, فهم و درک مفاهیم ریاضی و هندسه برای اکثر دانش آموزان و دانشجویان, مسئله ی حادی بوده است. به خصوص درک مفاهیم درس هندسه که با تجسم فضایی نیز به همراه باشد باعث می شود مشکلات درک و یادگیری را دوچندان می کند. هندسه و به ویژه چند ضلعی ها یکی از ابزارهای مهمی هستند که به کمک آن ها می توان این ابهامات را, از بین برد. در فرآیند یاددهی-یادگیری در مبحث ترسیم های هندسی و استدلال, عوامل و عناصر بسیاری دخیل هستند, معلم ناچار است این مجموعه عوامل را در جهت اثربخشی مثبت کلاس خود سازمان دهی کند, بنابراین از همه ی ابزار و دانش حرفه ای که در اختیار دارد, حداکثر استفاده را می برد. برای بهره گیری از آن ها, معلمان باید دارای مهارت های مختلف تفکر باشند. عمل فکورانه ی معلمان, نقش کلیدی در افزایش کیفیت تدریس و یادگیری در کلاس دارد مطالعه ی قضیه تالس و تشابه در شکل های هندسی, اهمیت فوق العاده ای دارد. در این مقاله, مفاهیم اولیه هندسه مورد توجه قرار می گیرد سپس با استفاده از ابزار ترسیم, مسئله هایی که برای دانش آموزان یا فراگیران مبهم است جواب داده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیم پور، سهراب. (1397). نقش ترسیم در استدلال های هندسی. پویش در آموزش علوم پایه، 4(13 )، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/269524/fa

    Vancouver: کپی

    عظیم پور سهراب. نقش ترسیم در استدلال های هندسی. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1397؛4(13 ):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/269524/fa

    IEEE: کپی

    سهراب عظیم پور، “نقش ترسیم در استدلال های هندسی،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 4، no. 13 ، pp. 35–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button