مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,974
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش چالش ها و مشکلات مربیان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, شناسایی چالش ها و مشکلات مربیان پیش از دبستان و ارائه راهکارهای جهت اصلاح و بهبود آنها می باشد. روش پژوهش, کاربردی از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) و جامعه ی آماری پژوهش در بخش کیفی, شامل کلیه ی مربیان پیش دبستانی شهرستان آق قلا است. در بخش کیفی از نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد که بر این اساس 15 نفر که شامل خبرگان این حوزه در زمینه ی برنامه درسی و اجرای دوره پیش دبستانی و دارای تجربه بلند مدت در زمینه تدریس دوره ی پیش دبستانی بودند, انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مصاحبه های نیمه ساختار یافته جهت دستیابی به مشکلات و چالش های مربیان دوره پیش دبستانی بود. سپس به منظور سنجش متغیرهای پژوهش, پرسشنامه ی محقق ساخته بر اساس یافته های حاصل از نظریه برخاسته از داده ها و از طرح نوخاسته گلیزر بر اساس طیف لیکرت 7 درجه ای طراحی شد که مشتمل بر 5, 2 و 3 سوال در زمینه دانش, مهارت و آموزش بود. سپس به منظور بررسی سوالات پژوهش از رویکرد دو مرحله ای استفاده شد و از نظرکمی به کمک 12 نفر از اساتید ضریب روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) بررسی و تأیید شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرنباخ به طور میانگین 87/0 بدست آمد و درنهایت برازندگی آن با تحلیل عاملی تأییدی, موردپذیرش قرارگرفت. براساس نتایج بدست آمده 3 مؤلفه ی دانش, مهارت و آموزش به عنوان مؤلفه های مؤثر بر کیفیت اجرای دوره ی پیش دبستانی شناخته شدند و وضعیت مؤلفه های مذکور که در ارتقای کیفیت اجرای کارورزی مؤثر بودند, از دیدگاه خبرگان این حوزه در زمینه ی برنامه درسی و دارای تجربه بلند مدت در زمینه تدریس دوره ی پیش دبستانی بودند ارزیابی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزاقیان، زهرا، پورقاز، شیرین، و توماج، عبدالجلال. (1397). نگرش چالش ها و مشکلات مربیان پیش دبستانی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 4(9 )، 129-144. SID. https://sid.ir/paper/269598/fa

    Vancouver: کپی

    رزاقیان زهرا، پورقاز شیرین، توماج عبدالجلال. نگرش چالش ها و مشکلات مربیان پیش دبستانی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره[Internet]. 1397؛4(9 ):129-144. Available from: https://sid.ir/paper/269598/fa

    IEEE: کپی

    زهرا رزاقیان، شیرین پورقاز، و عبدالجلال توماج، “نگرش چالش ها و مشکلات مربیان پیش دبستانی،” پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، vol. 4، no. 9 ، pp. 129–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button