مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,395
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,625
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت معلم و پژوهش روایی: به سوی تغییر پارادایم در روش های تحقیق

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 28

چکیده

تربیت معلم و پدیده های مرتبط با آن در احاطه ی متغیرهایی است که فرصت فهم عمیق و چندلایه از آن کمتر با روش-های پژوهش اثبات گرایانه امکان پذیر می باشد. به عبارت دیگر جِنس مفاهیم مرتبط با تعلیم و تربیت از جِنسی نیست که بتوان آن ها را به صورت دقیق و عمیق از طریق روش های کمی بازنمایی و فهم نمود. بدین سان, اخیراً نظریه پردازان برنامه یدرسی برای فهم پدیده های آموزشی به یک نوع تغییر جهت گیری معرفت شناختی اشاره و تآکید داشته اند که درک و افق های جدیدی میان پژوهش گران و پژوهیده ها گشوده است. با توجه به این ضرورت, هدف پژوهش حاضر این است که به تبیین جایگاه روش پژوهش روایی, به مثابه بستری در خدمت تغییر معرفت شناختی در فهم پدیده های گستره ی تربیت معلم بپردازد. در همین راستا, ابتدا مفهوم و تعریف روایت و پژوهش روایی ارائه و اهمیت پژوهش روایی در تربیت معلم مورد بحث قرار گرفته است. متعاقباً زمینه های پیدایش پژوهش روایی تشریح و با تحلیل چرایی تغییر پارادایم در پژوهش های گستره ی تربیت معلم, مواضع پارادایماتیک آن در قالب مباحث معرفت شناختی, هستی شناختی و روش شناختی بحث گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، حسین، و لیاقتدار، جواد. (1397). تربیت معلم و پژوهش روایی: به سوی تغییر پارادایم در روش های تحقیق. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 4(5 )، 3-28. SID. https://sid.ir/paper/269645/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی حسین، لیاقتدار جواد. تربیت معلم و پژوهش روایی: به سوی تغییر پارادایم در روش های تحقیق. نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1397؛4(5 ):3-28. Available from: https://sid.ir/paper/269645/fa

    IEEE: کپی

    حسین قربانی، و جواد لیاقتدار، “تربیت معلم و پژوهش روایی: به سوی تغییر پارادایم در روش های تحقیق،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 4، no. 5 ، pp. 3–28، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269645/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا