مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

878
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر درجات آزادی سیستم تعلیق در کنترل غیرخطی پایداری و چرخش حول محور طولی خودرو با استفاده از کنترل کننده مد لغزشی

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 249

چکیده

 سیستم کنترل پایداری جز سیستم های ایمنی فعال برای خودروها به منظور کنترل حرکت دینامیکی خودرو در مانورهای خطرناک می باشد. درمقاله حاضر ابتدا شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال 4 درجه آزادی انجام شده و سپس به منظور بهبود عملکرد سیستم کنترلی, یک سیستم تعلیق 6 درجه آزادی با اضافه کردن جرم به قسمت فنربندی نشده سیستم تعلیق 4 درجه آزادی و استفاده از میراگر نیمه فعال هیبردی توسعه داده شده است. با اتخاذ این رویکرد جدید, مدل 4 درجه آزادی به مدل 6 درجه آزادی نیمه فعال هیبریدی تبدیل می شود. برای بررسی کنترل پذیری سیستم با افزایش درجات آزادی, سیستم تعلیق نیمه فعال هیبریدی جدید 8 درجه آزادی با ترکیب مدل 4 و 6 درجه آزادی طراحی و شبیه سازی کنترل کننده مود لغزشی برای این سیستم ها انجام شده است و با روش کنترلی PID نیز مقایسه گردیده است. برای شبیه سازی و تحلیل دینامیکی از نرم افزارمتلب استفاده می شود. داده های ورودی از مدل سازی حرکت یک خودرو در نرم افزار کارسیم استخراج شده است. نتایج شبیه سازی نشان میدهد که افزایش درجات آزادی به همراه به کارگیری دمپر نیمه فعال هیبریدی منجر به پایداری بهتر و خوش فرمانی بیشتر خودرو می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمیان، امیرحسین، فولادی، مجید، و دریجانی، حسین. (1397). بررسی اثر درجات آزادی سیستم تعلیق در کنترل غیرخطی پایداری و چرخش حول محور طولی خودرو با استفاده از کنترل کننده مد لغزشی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(2 (پیاپی 83) )، 239-249. SID. https://sid.ir/paper/270014/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمیان امیرحسین، فولادی مجید، دریجانی حسین. بررسی اثر درجات آزادی سیستم تعلیق در کنترل غیرخطی پایداری و چرخش حول محور طولی خودرو با استفاده از کنترل کننده مد لغزشی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1397؛48(2 (پیاپی 83) ):239-249. Available from: https://sid.ir/paper/270014/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین کاظمیان، مجید فولادی، و حسین دریجانی، “بررسی اثر درجات آزادی سیستم تعلیق در کنترل غیرخطی پایداری و چرخش حول محور طولی خودرو با استفاده از کنترل کننده مد لغزشی،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 48، no. 2 (پیاپی 83) ، pp. 239–249، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا