مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود پایداری چرخشی خودرو توسط سیستم ترمز فعال با استفاده از کنترل مود لغزشی تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

چکیده

 در این مقاله, یک کنترل کننده مود لغزشی تطبیقی جهت بهبود پایداری چرخشی با استفاده از سیستم ترمز فعال طراحی شده است. از آنجا که در وضعیت رانندگی های طولانی, خودروها در معرض تغییر پارامترها مانند تغییر ضریب اصطکاک جاده قرار می گیرند و همچنین به دلیل وابستگی نیروهای ترمزی به این ضریب, روش کنترلی مقاوم تطبیقی جهت تضمین پایداری لازم می باشد. به همین منظور, یک سیستم کنترلی با ساختار دو لایه طراحی شده است. در لایه بالائی, میزان گشتاور چرخشی اصلاح کننده جهت ردیابی سرعت چرخشی مطلوب خودرو که از یک مدل مرجع به دست آمده, تعیین می شود در حالی که لایه پایین که برای هر چرخ به طور مجزا طراحی شده, لغزش طولی چرخ ها را بر روی مقدار مطلوب خود طوری تنظیم می کند تا نیروی ترمزی لازم برای ایجاد گشتاور چرخشی اصلاح کننده اعمال شود. در هر دو لایه, از روش کنترل مود لغزشی تطبیقی استفاده شده است. کنترل کننده طراحی شده که به نامعینی های سیستم حساس نیست, بهره های لغزشی تطبیقی را جهت حذف نامعینی ها با کران های مشخص به کار می گیرد. از یک مدل دینامیکی خودرو با هفت درجه آزادی و مدل غیرخطی تایر پسچکا جهت شبیه سازی های کامپیوتری استفاده شده و میزان کارایی کنترل کننده در مانورهای ورودی پله فرمان و تعویض خط روی جاده های خشک و لغزان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج شبیه سازی, نشانگر عملکرد مناسب تر کنترل کننده پیشنهادی در مقابل کنترل کننده مود لغزشی مرسوم, در بهبود پایداری چرخشی خودرو روی جاده های لغزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، احمد، آزادی، شهرام، و سلطانی، عباس. (1396). بهبود پایداری چرخشی خودرو توسط سیستم ترمز فعال با استفاده از کنترل مود لغزشی تطبیقی. مکانیک سازه ها و شاره ها، 7(1 )، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/212701/fa

    Vancouver: کپی

    باقری احمد، آزادی شهرام، سلطانی عباس. بهبود پایداری چرخشی خودرو توسط سیستم ترمز فعال با استفاده از کنترل مود لغزشی تطبیقی. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1396؛7(1 ):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/212701/fa

    IEEE: کپی

    احمد باقری، شهرام آزادی، و عباس سلطانی، “بهبود پایداری چرخشی خودرو توسط سیستم ترمز فعال با استفاده از کنترل مود لغزشی تطبیقی،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 7، no. 1 ، pp. 65–78، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button