مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معنی، علل، پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: ادغام نظام آموزشی و نظام ارایه خدمات موافقین و مخالفینی دارد. به نظر محققین تاکنون هیچ مطالعه رسمی در رابطه با معنی, علل, پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین ادغام انجام نگرفته است. این مطالعه کیفی با هدف کلی تبیین معنی, علل, پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه مخالفین و موافقین, انجام گرفته است.روش کـار: در این مطالعه از هر یک از گروه های موافق و مخالف ادغام, چهار نفر به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و با تک تک آنان مصاحبه انجام گرفت. شرکت در مصاحبه به منزله رضایت آگاهانه شرکت کنندگان تلقی گردید. به منظور حفظ ثبات و نیز پرهیز از تورش احتمالی, برای انجام مصاحبه از راهنمای مصاحبه استفاده گردید. مصاحبه ها ضبط و پیاده شدند. متون پیاده شده در چرخه های رفت و برگشتی متعدد پس از بارها خوانده شدن, کدگذاری, دسته بندی و خلاصه شدند.یافته ها: یافته های مطالعه نشان می دهد که در رابطه با علل, پیامدها و آینده ادغام برداشت های بسیار متفاوتی بین این دو گروه وجود دارد. همچنین معانی ارایه شده از ادغام متنوع و اغلب مبهم می باشند. موافقین ادغام ضمن بیان پیامدها و دستاوردهای مثبت ادغام, نگرانی های خود نسبت به آینده ادغام و ریشه مشکلات نظام ادغام یافته را نیز ابراز داشته اند. ولی, همه مخالفین ادغام در رابطه با پیامدها و آینده ادغام تقریبا نظرات منفی, مشابه و یک دست ارایه داده اند. موافقین, مشکلات موجود را عمدتا به "مدیریت تغییرِ" ناشی از ادغام نسبت داده اند در حالی که گروه دوم مشکلات را در خود ادغام دیده اند نه در موضوعاتی چون مدیریت ادغام.نتیجه گیری: با وجود این که ادغام نظام آموزشی با نظام ارایه خدمات اساسا به منظور سوق دادن نظام آموزشی به سوی پاسخگویی است ولی, در این مطالعه مخالفین, تاثیر ادغام بر آموزش پزشکی را کاملا منفی ارزیابی می کنند و موافقین نیز از دستاوردهای آن راضی نیستند. اگر این دیدگاه ها درست باشند که به اعتقـاد نویسنده حداقـل بخشی از حقایـق را منعکس می کنند , دستاوردهای نظام ادغام یافته ما با فلسفه ادغام مغایرت دارد. در واقع این آن چیزی نبود که باید در پرتو ادغام به دست می آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لامعی، ابوالفتح، و لباف قاسمی، رضا. (1388). معنی, علل, پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 12(1)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/29418/fa

    Vancouver: کپی

    لامعی ابوالفتح، لباف قاسمی رضا. معنی, علل, پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1388؛12(1):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/29418/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفتح لامعی، و رضا لباف قاسمی، “معنی, علل, پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 12، no. 1، pp. 1–10، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا