مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت آموزش بازی در مراکز خصوصی پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی تمایلات حرکتی کودکان در مراکز خصوصی پیش دبستانی شهر رشت بود. از بین 93 مرکز پیش دبستانی, 65  مرکز به صورت تصادفی انتخاب و از 3 پرسشنامه محقق ساخته ویژه مدیران, مربیان و کودکان با ضرایب روایی به ترتیب 0.86, 0.81 و 0.78 استفاده شد. سوالات پرسشنامه گزینه ای بود و 67 مدیر, 64 مربی و 162 کودک (به شکل مصاحبه ) به آن پاسخ دادند. توصیف یافته های تحقیق نشان می دهد که سرانه فضای بسته (78 درصد متر مربع ) و فضای باز (2.15 متر مربع ) از استاندارد فضای بسته (3.26 متر مربع ) و فضای باز (4.78 متر مربع ) برای هر کودک کمتر است . علاوه بر این, نسبت مربی به کودک (1 به 24 ) از نسبت استاندارد (1 به18 ) کمتر است . 82 درصد وسایل بازی برای بازی های غیرحرکتی و نشستنی و 18 درصد وسایل نیز برای بازی های حرکتی مناسب بود و کل وسایل بازی نیز تنوع کمتری (29 نوع ) را در برمی گرفت . 62 درصد کودکان به بازی های غیرفعال و  75 درصد آنها به بازی های گروهی تمایل داشتند. 60 درصد کودکان تصور مثبتی از حرکت و بازی داشتند و 89 درصد نیز مراکز پیش دبستانی را نسبت به خانه برای بازی ترجیح می دادند. تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق با آزمون خی دو در سطح P<0.05 نشان داد که بر خلاف دیدگاه مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی, میزان تمایل کودکان به بازی غیرفعال (48 درصد) بیشتر از میزان شناخت مدیران (2 درصد) و مربیان (39  درصد) است. علاوه بر این, 90 درصد کودکان به بازی های گروهی تمایل داشتند؛ در صورتی که از نظر مدیران و مربیان, 98 درصد کودکان متمایل به بای های گروهی بودند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی نژاد، رحیم، رحمانی نیا، فرهاد، همتی نژاد، مهرعلی، و محمودی فر، الهام. (1386). بررسی وضعیت آموزش بازی در مراکز خصوصی پیش دبستانی. حرکت، -(پیاپی 31)، 135-148. SID. https://sid.ir/paper/30161/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی نژاد رحیم، رحمانی نیا فرهاد، همتی نژاد مهرعلی، محمودی فر الهام. بررسی وضعیت آموزش بازی در مراکز خصوصی پیش دبستانی. حرکت[Internet]. 1386؛-(پیاپی 31):135-148. Available from: https://sid.ir/paper/30161/fa

    IEEE: کپی

    رحیم رمضانی نژاد، فرهاد رحمانی نیا، مهرعلی همتی نژاد، و الهام محمودی فر، “بررسی وضعیت آموزش بازی در مراکز خصوصی پیش دبستانی،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 31، pp. 135–148، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button