مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توصیف رفتار مربیان در مسابقات دست جمعی المپیاد دانش آموزی و بررسی رابطه آن با رفتار پرخاشگرانه بازیکنان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

کلیدواژه

نظام سنجش رفتار مربی (CBAS)Q4

چکیده

 نظام سنجش رفتار مربی, برای طبقه بندی رفتار مربیان در مسابقات ورزشی به وجود آمده است. این ابزار رفتار مربیان را به 12 طبقه تقسیم می کند و در پژوهش هایی که به شناسایی و تحلیل رفتار مربیان پرداخته اند, مورد استفاده قرار گرفته است. از سوی دیگر به نظر می رسد عوامل محیطی با بروز رفتار پرخاشگرانه ورزشکاران در مسابقات ورزشی همبسته باشد. از بین عناصر محیطی مختلف, بیش از همه باید به نقش مربی اشاره کرد. گاهی اغماض مربی نسبت به عمل پرخاشگرانه ورزشکار نوعی بازخورد مثبت محسوب شده و موجب تقویت عمل پرخاشگرانه وی می شود. همچنین ممکن است برخی مربیان, ورزشکاران خود را مستقیماً به عمل پرخاشگرانه تحریک کنند. این سوال اصولی که رفتار پرخاشگرانه ورزشکاران تا چه حد با رفتارهای دوازده گانه مربی همبسته است, پرسش اصلی پژوهش حاضر را تشکیل می دهد . به همین دلیل 302 مسابقه ورزشی در رشته های فوتبال, فوتسال, ولیبال, هندبال وبسکتبال در المپیاد ورزشی سال 1382 مورد مشاهده گروه تحقیق قرار گرفت. رفتار دوازده گانه مربی و رفتار پرخاشگرانه هدفی, ابزاری, و رفتار جراتمندانه بازیکنان در برگه مخصوص ثبت شد و مورد تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد بیشترین رفتار پرخاشگرانه همزمان با ندیده گرفتن اشتباه, تقویت, حفظ کنترل, و دستورالعمل پس از اشتباه رخ داده است. همچنین الگوی رفتار پرخاشگرانه دختران با پسران متفاوت بود. به طوری که دختران پرخاشگری ابزاری و پسران پرخاشگری هدفی بیشتری نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، شجاعی، معصومه، و سمندر، غلامرضا. (1383). توصیف رفتار مربیان در مسابقات دست جمعی المپیاد دانش آموزی و بررسی رابطه آن با رفتار پرخاشگرانه بازیکنان. حرکت، -(پیاپی 20)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/30231/fa

    Vancouver: کپی

    واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، شجاعی معصومه، سمندر غلامرضا. توصیف رفتار مربیان در مسابقات دست جمعی المپیاد دانش آموزی و بررسی رابطه آن با رفتار پرخاشگرانه بازیکنان. حرکت[Internet]. 1383؛-(پیاپی 20):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/30231/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، معصومه شجاعی، و غلامرضا سمندر، “توصیف رفتار مربیان در مسابقات دست جمعی المپیاد دانش آموزی و بررسی رابطه آن با رفتار پرخاشگرانه بازیکنان،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 20، pp. 5–22، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button