Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و بدنی بر علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی بدن

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 72

چکیده

 مقدمه و هدف: هوش شخصی و بدنی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار علائم اختلال بدشکلی بدن هستند که می توانند نقش اساسی در کاهش عمل زیبایی بدن داشته باشند. مطالعه حاضر باهدف مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و بدنی بر علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش, آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری بوده است. نمونه آماری تحقیق, شامل 48 نفر از متقاضیان مراجعه کننده به مراکز عمل زیبایی بدن شهرستان تبریز در سال 1395 بودند که به روش تصادفی, در سه گروه آموزش هوش شخصی, آموزش هوش بدنی و گروه گواه اختصاص داده شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه هوش شخصی مایر و همکاران, مقیاس هوش بدنی اندرسون و مقیاس اختلال بدشکلی بدن ربیعی و همکاران استفاده شد, سپس داده ها با استفاده از آزمون های تحلیل واریانس آمیخته, تعقیبی توکی و بنفرونی از طریق نرم افزار آماری SPSS (نسخه 22) مورد تحلیل قرار گرفتند. میزان P کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد. نتایج: آموزش های هوش شخصی و هوش بدنی, در کاهش علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی بدن اثربخش بوده اند, اما بین اثربخشی این دو روش در بهبود علائم اختلال بدشکلی بدن و ابعاد آن, تفاوت معنی دار مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی آموزش های هوش شخصی و هوش بدنی در کاهش علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی, به نظر می رسد آموزش های هوش شخصی و هوش بدنی باعث کاهش گرایش متقاضیان به عمل زیبایی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، مظفر، نریمانی، محمد، بشرپور، سجاد، و حاجلو، نادر. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و بدنی بر علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی بدن. دانشور پزشکی، 25(131 )، 61-72. SID. https://sid.ir/paper/30743/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری مظفر، نریمانی محمد، بشرپور سجاد، حاجلو نادر. مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و بدنی بر علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی بدن. دانشور پزشکی[Internet]. 1396؛25(131 ):61-72. Available from: https://sid.ir/paper/30743/fa

    IEEE: کپی

    مظفر غفاری، محمد نریمانی، سجاد بشرپور، و نادر حاجلو، “مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و بدنی بر علائم اختلال بدشکلی بدن متقاضیان عمل زیبایی بدن،” دانشور پزشکی، vol. 25، no. 131 ، pp. 61–72، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30743/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا