مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر وضعیت بهداشت روانی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی آنان

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 86

چکیده

 مقدمه: بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان که هوشمندترین افراد جامعه بوده و آینده سازان هر کشوری می باشند مهم و قابل کاوش است. هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان پرستاری پیوسته دانشکده پرستاری حضرت فاطمه (س) شیراز و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی آنان بوده است. روش بررسی : این مطالعه پژوهشی توصیفی–تحلیلی است که در آن 306 دانشجو (کل جامعه پژوهش) شرکت کرده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامهGHQ-28  بوده است. معدل پایان ترم دریافت شده از اداره خدمات آموزشی هم به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی آنان در نظر گرفته شده است. برای تعیین وضعیت سلامت روانی نمونه ها, 25 درصد بالای نمرات پرسشنامه GHQ-28 به عنوان وضعیت سلامت روانی نامناسب, 50 درصد حد متوسط, 25 درصد پایین نمرات به عنوان وضعیت سلامت روانی خوب در نظر گرفته شدند . یافته ها : نتایج نشان داد که از نظر سلامت روانی 8/25 درصد واحدها دارای سلامت روانی خوب, 3/49 درصد متوسط و 8/24درصد وضعیت سلامت روانی نامناسبی داشته اند. همچنین گزینه های احساس بی ارزشی و فکر خودکشی به صورت مجزا تجزیه و تحلیلی شدند که نتایج نشان داد 9/45 درصد افراد احساس بی ارزشی می کرده و 4/13 درصد آنها طی یک ماه گذشته به خودکشی فکر کرده اند. همچنین تفاوت معدل پایان ترم گروهی که سلامت روانی خوبی داشته اند در مقایسه با گروهی که وضعیت روانی آنان نامناسب ارزیابی شده است, معنی دار می باشد (032/p=0)  نتیجه گیری: با توجه به نتایج, پیشرفت تحصیلی دانشجویان متاثر از وضعیت روانی آنان است , لذا بررسی بیشتر مسایل روانی و فعال بودن مراکز مشاوره روانی برای آنان ضروری به نظر می رسد .  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رفعتی، فوزیه، شفیعی، نعمت اله، شریف، فرخنده، و احمدی، جمشید. (1382). تاثیر وضعیت بهداشت روانی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی آنان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 11(پیوست شماره 3 ( ویژه نامه پرستاری و مامایی2))، 80-86. SID. https://sid.ir/paper/35800/fa

Vancouver: کپی

رفعتی فوزیه، شفیعی نعمت اله، شریف فرخنده، احمدی جمشید. تاثیر وضعیت بهداشت روانی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی آنان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1382؛11(پیوست شماره 3 ( ویژه نامه پرستاری و مامایی2)):80-86. Available from: https://sid.ir/paper/35800/fa

IEEE: کپی

فوزیه رفعتی، نعمت اله شفیعی، فرخنده شریف، و جمشید احمدی، “تاثیر وضعیت بهداشت روانی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی آنان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 11، no. پیوست شماره 3 ( ویژه نامه پرستاری و مامایی2)، pp. 80–86، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/35800/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا